U SAD-u donesena su nova pravila za vlasnike dronova koja bi trebala označiti još veću integraciju bespilotnih letjelica u zračni prostor te bi ona trebala predstavljati veliki korak prema početku masovne zračne dostave. Umjesto da pakete donese poštar, na kućni prag brzo i efikasno trebali bi ih donijeti dronovi. No da bi do toga došlo, trebaju se implementirati nova pravila, a prema njima će dronovi koji se budu koristili od 2023. morati emitirati svoju lokaciju i oznaku identifikacije putem sustava Remote ID. Lokaciju bi trebali emitirati i osobe koje upravljaju dronovima.
Proizvođači dronova sada imaju dovoljno vremena da u svoje modele koji će se prodavati na američkom tržištu implementiraju tu tehnologiju za praćenje i otkrivanje identiteta.
Dok su neki zadovoljni s novim pravilima jer bi trebala omogućiti masovnu dostavu bespilotnim letjelicama, posljednjih dana mogli smo pročitati i neke ozbiljne kritike vezane uz “negativne učinke na privatnost korisnika i potrošača”. Ono što je posebno zanimljivo jest da te kritike dolaze od strane Googlea, odnosno Alphabetova (krovna organizacija koja uključuje i Google) odjela za bespilotne letjelice Wing kojima bi ta pravila čak trebala ići u prilog.
Oni u SAD-u već testiraju dostavu putem dronova, a u novim pravilima sporno im je emitiranje lokacije dronova. Smatraju kako su osobama koje prate dronove tako dostupne brojne osjetljive informacije o njihovim korisnicima - gdje žive, gdje provode vrijeme, mjesta koja su posjećivali itd. Također, na isti način otkrit će se i informacije o osobama koje primaju pakete - odakle ih primaju i kada.
Iz Winga kažu kako se takav način nadzora nikada ne bi dopustio za njihove klasične dostave putem automobila/kamiona, a jasno je da bi praćenje npr. taksi-vožnji bilo skandalozno. Zato, komentirali su iz Winga za Reuters, Amerikanci ne bi trebali prihvatiti takav nadzor niti na nebu.
Ipak, i svima u Wingu jasno je kako reda mora biti i na nebu te se zalažu za praćenje putem interneta koje će omogućiti identifikaciju drona koji leti iznad određenog područja, no ne nužno i dijeljenje drugih informacija poput povijesti letova ili cijele rute bespilotne letjelica koja dijeli svoju lokaciju.