Britanski regulator tržišnog natjecanja CMA u četvrtak je pokrenuo svoju drugu istragu Googlea, smatrajući da favorizira vlastite usluge na štetu konkurenata, klijenata i potrošača.
Zabrinuti smo da Google možda koristi svoju poziciju u oglašivačkoj tehnologiji kako bi favorizirao vlastite usluge na štetu svojih konkurenata, svojih klijenata i na kraju potrošača, rekao je izvršni direktor Uprave za tržišno natjecanje i tržišta (CMA) Andrea Coscelli.
Glasnogovornik Googlea rekao je Reutersu da će tvrtka nastaviti surađivati s CMA-om.
Vlade diljem svijeta jačaju regulaciju američkih tehnoloških divova koji su postali još moćniji tijekom pandemije COVID-19. Na globalnoj razini postoji više istraga o njihovim tržišnim pozicijama, uključujući SAD i EU.
Velika Britanija prošle je godine uvela novi režim tržišnog natjecanja kako bi spriječila Google i Facebook da iskoriste svoju dominaciju s ciljem izbacivanja manjih tvrtki iz igre te dovođenja kupaca u nepovoljan položaj.
Tim je potezom stvorena posebna jedinica za digitalna tržišta u sklopu CMA-e a koja bi mogla imati ovlasti suspendirati, blokirati i poništiti odluke koje donose tehnološke kompanije te potom izricati financijske kazne za nepoštivanje pravila.
Kompanijama je rečeno da moraju biti transparentnije o tome kako koriste podatke o potrošačima.