Google je uveo određene novosti u postavke privatnosti koje bi trebale dodatno zaštititi privatnost korisnika. Kako su istaknuli u službenoj objavi, odlučili su ne komercijalizirati tehnologiju prepoznavanja lica i kreirati jasne AI principe koji zabranjuju njezinu upotrebu ili prodaju za potrebe nadziranja.
Ističu kako su uvijek fokusirani na tri važna principa: sigurnost informacija, odgovorno postupanje prema njima i mogućnost da korisnik upravlja svojim informacijama. Danas su predstavili poboljšanja privatnosti koja nam upravo to omogućuju.
Upravo zato su uveli promjene u način koji postupaju s korisničkim podacima.
Vjerujemo kako bi proizvodi trebali zadržavati vaše informacije samo dok su one korisne i potrebne vama – kad trebate pronaći svoju omiljenu destinaciju na Kartama ili primiti preporuku za gledanje sadržaja na YouTubeu, poručuju iz Googlea.
Kako dodaju, od danas, kad korisnik prvi put uključi povijest lokacije (Location History), opciju koja je u općim postavkama isključena, opcija automatskog brisanja bit će postavljena na 18 mjeseci. Ona će za nove račune također biti postavljena na 18 mjeseci i za postavku aktivnost na webu i u aplikacijama. To znači da će se korisnikova aktivnost automatski i kontinuirano brisati nakon 18 mjeseci, a ne kao dosad čuvati do trenutka kada se korisnik odluči na brisanje. Napominju kako se ove postavke u svakom trenutku mogu isključiti ili promijeniti opciju automatskog brisanja.
Kod korisnika koji su već uključili povijest lokacije i aktivnost na webu i u aplikacijama, iz Googlea poručuju kako neće promijeniti te postavke, ali će korisnike aktivno podsjećati putem obavijesti i e-maila o kontrolama automatskog brisanja kako bi mogli odlučiti koja im postavka automatskog brisanja najbolje odgovara.
Na primjer, tijekom korištenja platforme YouTube automatsko brisanje bit će zadano postavljeno na 36 mjeseci ako se radi o novom računu ili ako se YouTube povijest uključuje prvi put. Postojeći korisnici mogu izabrati opciju automatskog brisanja od 3 ili 18 mjeseci. Zadana razdoblja zadržavanja neće se primjenjivati u drugim proizvodima kao što su Gmail, Disk i Fotografije, koji su dizajnirani za sigurno pohranjivanje korisničkog sadržaja sve dok im je potreban pristup.
Kao i uvijek, ne prodajemo vaše informacije i ne koristimo informacije iz aplikacija u kojima primarno pohranjujete osobni sadržaj – kao što su Gmail, Disk, Kalendar i Fotografije – za potrebe oglašavanja, naglašavaju iz Googlea.
Osim promjena vezanih za povijest lokacije, Google je uveo i promjene u postavke privatnosti.
Kontrole Google računa direktno putem značajke Search: Korisnici će tako kad se prijave sa svojim Google računom moći pretraživati stvari poput „Google Privacy Checkup” ili „Je li moj Google račun zaštićen?” nakon čega će se pojaviti okvir vidljiv samo njima te će pokazivati postavke privatnosti i sigurnosti tako da ih mogu jednostavno pregledati ili promijeniti.
Lakši pristup anonimnom načinu rada: U najpopularnijim aplikacijama Search, Karte i YouTube, anonimni način rada uključuje se dugim pritiskom na fotografiju osobnog profila. U Googleu pripremaju i mogućnost kontinuiranog korištenja anonimnog načina rada kroz Karte i YouTube, no ta mogućnost zasad nije dostupna.
Veći broj proaktivnih kontrola privatnosti: Prilikom svakog posjeta opciji Privacy Checkup korisnici će moći pročitati proaktivne preporuke i savjete za upravljanje postavkama privatnosti.
Uvodi se provjera sigurnosti lozinki
Google je najavio i da će u sljedećim tjednima alat koji provjerava jesu li lozinke korisnika, spremljene u sklopu Googleova računa, kompromitirane, postati temeljni dio značajke Security Checkup.
Više od 100 milijuna ljudi koristilo je Password Checkup te je prijavljeno 30-postotno smanjenje proboja vjerodajnica. To je nevjerojatno učinkovit način zaštite ljudi ne samo na Googleu već i na webu. Poput ostalih elemenata značajke Security Checkup, automatski ćemo pružiti informacije potrebne za osiguranje računa. Sada kada je integrirana u Google račun i Chrome pokrenut ćemo gašenje Chrome ekstenzije Password Checkup u narednim mjesecima, ističu iz Googlea.