Iako se o chatbotovima poput ChatGPT-a i Googleova Barda govori kao o umjetnoj inteligenciji, stručnjaci će naglasiti kako bi pravi naziv za njih trebao biti strojno učenje, a ne AI. Naime, ti strojevi ne posjeduju inteligenciju usporedivu s ljudima, već odgovore na naše upite daju na temelju stvari koje su naučili, odnosno na kojima su trenirani iz velikih baza podataka.
Upravo zato mnogi su umjetnici kritizirali takve AI programe jer je sav sadržaj koji produciraju, bilo da je riječ o odgovorima na neka obična pitanja, esejima ili slikama, temeljen na nekim tekstovima, slikama ili umjetninama na kojima su trenirani, dakle na nečijem autorskom djelu. Na problem u takvom načinu strojnog učenja, odnosno iskorištavanja dostupnog sadržaja s mreže upozorio je Avram Piltch, urednik poznate i popularne stranice Tom`s Hardware koji je Googleov chatbot Bard optužio za - plagijat.
Piltch je nedavno komunicirao s Bardom i upitao ga je za usporedbu brzine dva procesora (Intelova Core i9-13900K i AMD-ova Ryzena 9 7950X3D), a dobio je odgovor započet s: “U našem testiranju…”, pri čemu je Bardova izjava bila samo blago prerađena verzija iz recenzije objavljene na stranici Tom`s Hardware. Izvor citata Bard nije spomenuo.
I to nije jedini problem, upozorio je Piltch. Naime, odgovor Googleova chatbota bio je je nepotpun, a djelomično i zavaravajući. Iako je za videoigre AMD-ov procesor bolji, Intelov čip u testiranju se pokazao bolji za aplikacije za produktivnost te se u recenziji na Tom`s Hardware savjetuje kupovina jeftinijeg Intelova procesora, osim ako glavna namjena procesora nije igranje videoigara. Bard taj zaključak u svom odgovoru nije spomenuo.
Iako je na tržištu tek kratko vrijeme, Bardu problemi s plagijatima nisu strani jer je jedno istraživanje pokazalo kako je u svojim odgovorima često koristio sadržaj priča objavljenih u NY Timesu, bez da je naveo taj portal kao izvor vijesti, već bi samo na kraju odgovora spomenuo korisnicima da za tu ili za druge priče, posjete NY Times. S obzirom na to da je popularnost ovakvih chatbotova u velikom porastu, slične slučajeve možemo očekivati i u budućnosti i bit će zanimljivo vidjeti kako će na njih reagirati Google, OpenAI i druge kompanije.
Izvor: TechSpot