Godinama je Google pompozno najavljivao novi i bolji način praćenja aktivnosti korisnika na internetu koji bi trebao zadovoljiti sve - marketingaše i borce za privatnos. Spominjali su se različiti načini na koje će korisnici moći zabraniti da ih se prati, a kojim će se njihova aktivnost, anonimizirana, ipak moći koristiti za serviranje ciljanih oglasa.
No, čini se kako su svi ti planovi spektakularno - propali.
Google je u svom službenom blogu priznao kako do ukidanja dosadnih kolačića (eng. cookies) ipak neće doći.
Predlažemo ažurirani pristup koji podiže korisnički izbor. Umjesto da obustavimo kolačiće trećih strana, uveli bismo novo iskustvo u Chromeu koje ljudima omogućuje donošenje informiranog izbora koji se primjenjuje na cijelo njihovo pregledavanje weba, napisali su na svom blogu.
Problem je što nitko zapravo ne zna što to sad točno znači. U teoriji, korisnici bi trebali moći birati između kolačića za praćenje, poluanonimnog prikupljanja njihovih aktivnosti i pouprivatnog pregledavanja interneta (naravno ako koriste Googleov Chrome preglednik). No, ni to još nije dogovoreno s regulatorima.
S obzriom na to da Google Chrome diljem svijeta koristi oko tri milijarde korisnika, to bi mogla biti loša vijest za njih. Naime, većina korisnika nikad ne uđe u postavke i ne podesi ih na "privatniji način korištenja" jer ili ne znaju da je to moguće ili ih jednostavno - nije briga. U svijetu u kojem se podaci poput broja telefona ili e-mail adrese ostavljaju svugdje je ne bi li ostvarili popust od 5 ili 10 posto, činjenica da netko (u teoriji) može pratiti što radite na računalu ili pametnom telefonu, ne dira većinu.
I što sad? Za korisnike se ništa ne mijenja. I dalje će ih Googleovi partneri moći pratiti dok surfaju internetom pod izlikom davanja relevantnih oglasa. Ono što mogu napraviti je početi koristiti neki drugi internetski preglednik (Safari i Firefox već godinama blokiraju kolačiće trećih strana i tako dižu privatnost svojih korisnika).
Bit će zanimljivo vidjeti kako će na ovu Googleovu objavu reagirati tijela koja bi se trebala brinuti za privatnost građana, pogotovo u Europskoj uniji.
Reagirao je, u međuvremenu, povjerenik za informiranje u Velikoj Britaniji koji je jasno istaknuo razočaranje Googleovom odlukom te dodao kako će razmisliti o ovom novom smjeru djelovanja "kad bude dostupno više detalja".