Nedavno su se iz Googleove kompanije Deep Mind pohvalili s velikom preciznošću njihova sustava za prognozu vremena baziranog na umjetnoj inteligenciji. Taj sustav, na temelju podataka radara i senzora, može precizno prognozirati hoće li tijekom sljedeća dva sata padati kiša te bi njegova široka primjena mogla uvelike promijeniti kratkoročne prognoze vremena.
Precizna prognoza samo je jedan od brojnih načina primjene umjetne inteligencije za javno dobro, a još jedan takav primjer Google je pokazao u Izraelu. Na četiri lokacije koristili su svoju tehnologiju baziranu na umjetnoj inteligenciji za optimizaciju i učinkovito upravljanje semaforima. Rezultati tog eksperimenta prilično su ohrabrujući.
Naime, ne samo da su semafori kojima upravlja AI učinkovitiji pa se smanjuju gužve i zastoji, već se tako smanjuje i potrošnja goriva, od oko 10 do 20 posto. S obzirom na to da se AI pokazala uspješnom pri upravljanju prometom, za istu su uslugu sada zainteresirani i u Rio de Janeiru. Gradski odjel za upravljanje prometom ima velika očekivanja od Googleove tehnologije koju će na određenim mjestima instalirati tijekom sljedećih mjeseci.
Svako poboljšanje u upravljanju prometom je dobrodošlo, no profesor građevine sa sveučilišta u Pittsburghu Aleksandar Stevanović nije siguran može li baš tehnološka kompanija koja nema iskustva niti stručnosti u području prometnog inženjerstva razviti takav softver. Svake godine pojavi se netko tko tvrdi da može napraviti čuda, rekao je Reuters, a kako možemo vidjeti na prometnicama gradova, nikakva se čuda još nisu dogodila.