Opća uredba o zaštiti osobnih podataka ili GDPR koja na snagu u Europskoj uniji, a onda i u Hrvatskoj, stupa 25. svibnja stvara velike glavobolje međunarodnim tvrtkama koje svoje poslovanje u Europi sad moraju prilagoditi strožim pravilima zaštite osobnih podataka.
Društvene mreže poput Twittera, Instagrama i Facebooka morat će promijeniti svoje Uvjete korištenja, a prema nekim informacijama, to bi moglo značiti i razljutiti dosadašnje europske korisnike.
Naime, nakon što se Facebook našao na udaru javnosti i korisnika zbog afere s Cambridge Analyticom i neovlaštenim korištenjem podataka, svi su upozoravali kako je nužno ojačati privatnost korisnika na svim društvenim mrežama.
Iako je Facebook u međuvremenu uveo neke promjene, omogućio korisnicima brisanje povijesti pretraživanja, ali i pojasnio kako obrisati profil za one koji žele napustiti tu mrežu, pravi problemi mogli bi tek nastati.
Zbog GDPR-a Facebook mora sve korisnike koji se nalaze na području Europske unije, a i neke koji se nalaze izvan njenih granica, izrijekom pitati pristaju li da se njihovi osobni podaci dijele s oglašivačima. Ako ne žele dijeliti svoje podatke, korisnici će i dalje na svom profilu viđati oglase, samo će oni biti, kako kažu u Facebooku, "manje relevantni". Na primjer, muškarci će možda vidjeti reklame za ženske higijenske proizvode ili će viđati stalno isti oglas za odmor u gradu u kojem stanuju.
U Facebooku stoga rade na upozorenju koje će se pojaviti svakom europskom korisniku i od njega zahtijevati da se izjasni. Kad se korisnik izjasni, prikazat će mu se ažurirani Uvjeti korištenja koje potom mora prihvatiti ili odbiti.
Problem je što se korisnicima na ekranu ispisuje poruka – "prihvaćam" i "obriši moj račun".
To znači da svi korisnici koji se ne slažu s novim Uvjetima korištenja Facebooka nemaju opciju koristiti "siromašniju" verziju ili platiti za korištenje verzije bez oglasa, već su stavljeni pred izbor – oglasi (relevantni ili ne) ili odlazak sa Facebooka.
Pitanje je hoće li svi korisnici pristati na takvu, svojevrsnu ucjenu ili će se radije odlučiti na odlazak s Facebooka i okretanje nekim drugim društvenim mrežama.
Analitičari Goldman Sachsa ne misle da će to dovesti do velikog broja brisanja profila, no ako se korisnici zainate, Facebook bi se mogao naći u neugodnoj situaciji pred oglašivačima.
Izvor: BusinessInsider