Brojne opasnosti vrebaju na djecu s interneta i roditeljima je zaista teško kontrolirati što sve njihovi najdraži rade online, s kim komuniciraju, igraju igre i slično. Jedna od opasnosti jest i praćenje aktivnosti djece na internetu i iskorištavanje tih podataka za plasiranje oglasa te su za što sigurnije i potpuno anonimno surfanje djece potrebne neke radikalne promjene koje bi trebala prihvatiti i poštovati cijela industrija.
Količina podataka koje oglašivačke kompanije prikupe o djeci mlađoj od 13 godina je nevjerojatna, a jedna kompanija to u budućnosti želi promijeniti i omogućiti najmlađima anonimno i sigurno surfanje. Riječ je o britanskoj kompaniji SuperAwesome čije proizvode (koje razvijaju za partnere) već koristi više od 500 milijuna ljudi svaki mjesec.
Npr. Kid Safe Filter oglašivačima onemogućuje skupljanje podataka o djeci, dok je PopJam platforma na kojoj developeri razvijaju aplikacije putem kojih djeca mogu lajkati, komentirati i dijeliti sadržaj bez straha od praćenja, a među više od 300 njihovih partnera nalaze se i Nintendo, Warner Brothers, Mattel itd. Tehnologija SuperAwesomea osigurava navedenim kompanijama poštivanje regulative vezane uz zaštitu privatnosti djece i onemogućuje prikupljanje podataka u aplikacijama, igrama itd. – izvršni direktor kompanije Dylan Collins za NBC rekao je kako je njihova tehnologija usklađena s današnjim potrebama, ali napravljena je kako bi bila usklađena i s budućim potrebama i brzim promjenama.
Zero data infrastruktura
Platforma koju su razvili njihovim partnerima omogućuje kompletan pregled i praćenje učinkovitosti oglašavanja, no bez prikupljanja podataka o aktivnostima djece. Prilikom praćenja oglašivačkih kampanja namijenjenih odraslima mogu se pratiti individualni korisnici i njihove aktivnosti nakon što kliknu na oglas – koje su stranice posjetili, jesu li kupovali na Amazonu itd., no takve se informacije, dakle, ne mogu pratiti kada su djeca u pitanju.
Jasno je da postoji potreba za novom infrastrukturom koja bi podržavala djecu, smatra Collins, a nazvao ju je "zero data infrastrukturom" te njegova kompanija pokušava napraviti upravo to – drugačiji internet na kojem će djeca moći surfati, klikati na što god žele i pregledavati oglase, bez straha da će netko pratiti njihove online aktivnosti: "Sada nam zaista treba potpuno odvojeni internet koji djeci omogućiti anonimnost".
Prvi korak u boljoj zaštiti i anonimnosti djece ipak moraju napraviti sami roditelji koji bi trebali dobro razmisliti o objavljivanju fotografija svojih beba i djece na Facebooku i drugim mrežama, trebaju koristiti roditeljske postavke na mobilnim uređajima (kada je to moguće), odnosno kontrolirati aktivnosti djece, ograničiti im pristup određenom sadržaju i ograničiti vrijeme koje njihovi najdraži provode online.
Izvor: NBC