Postoje pozitivne i negativne stvari vezane za korištenje pametnih telefona u školama – roditeljima koji su u današnje vrijeme navikli da im njihovi najdraži uvijek budu dostupni na prvom je mjestu sigurnost jer mogu kontaktirati s njima kad god žele, a telefoni su i alati za učenje. No problem je u načinu na koji mladi koriste mobilne uređaje u školama te, umjesto praćenja nastave, surfaju internetom, pregledavaju Facebook, Snapchat i druge mreže, a tijekom malog i velikog odmora, umjesto druženja, učenici su "zakopani" u ekrane, ne razgovaraju i ne druže se.
Kako bi ih odvikli od virtualnog svijeta te ih "natjerali" da se u potpunosti posvete nastavi i provode kvalitetnije vrijeme u školama, britanska bi vlada uskoro mogla zabraniti donošenje pametnih telefona u škole. Takav je barem stav ministra obrazovanja Nicka Gibba, koji je u razgovoru za BBC rekao da bi "učenicima trebalo zabraniti donošenje pametnih telefona u školu". To je najavio uoči objave novih vladinih smjernica namijenjenih školama vezanih za sigurnost na internetu, društvene mreže i online igre i koje bi, prema informacijama BBC-ja, trebale djecu podučiti ograničavanju vremena koje dnevno provode na internetu.
Trenutačno same škole odlučuju o donošenju i korištenju pametnih telefona i velik broj škola već je zabranio učenicima donošenje mobilnih uređaja u školske prostorije.
Stavovi učitelja, psihologa i drugih stručnjaka različiti su – dio njih smatra kako se zabranama neće riješiti problemi jer bi dio učenika vjerojatno i dalje nosio mobitele i skrivao ih od profesora, a također neće moći koristiti brojne edukativne aplikacije, dok drugi nemaju ništa protiv da učenici donose telefona u škole, ali slažu se s njihovom zabranom korištenja u samim učionicama.
Gibbs ipak smatra da djeca i učenici (i odrasli naravno) pretjeruju s mobitelima te, iako postoje "jasne prednosti interneta" i nema ničeg lošeg u provođenju vremena online, jasno je da djeca ne bi trebala provoditi sate i sate na telefonima i tabletima. Jer, usprkos svim pozitivnim stranama interneta i mobilnih uređaja, pretjerano igranje i korištenje društvenih mreža udaljit će ih od komunikacije s roditeljima, vježbanja, igre s prijateljima ili izvršavanja školskih obveza. Također, vrijeme provedeno na mreži može utjecati i na slabije i kraće spavanje, zbog čega su učenici u školi umorni i dekoncentrirani, zaključio je Gibbs za BBC.