Usamljenost je jedan od velikih problema među starijima i neki smatraju kako bi u takvim slučajevima ponekad mogli pomoći umjetna inteligencija i roboti. Iako tehnologija nikada neće moći zamijeniti ljude, pokazalo se kako bi takav način komunikacije s AI-om mogao pomoći te bi se ljudi mogli osjećati manje usamljenima jer bi imali osjećaj da ih netko sluša i daje im pažnju.
No takav način komunikacije i zbližavanja s umjetnom inteligencijom ima i drugu stranu medalje, na što je nedavno upozorila jedna američka profesorica koja je primijetila kako su AI djevojke postale trend među mlađim muškarcima, što je iznimno opasno. Naime, jednom kada se naviknu na komunikaciju djevojkama koje im poklanjaju maksimalnu pažnju, znaju što vole i žele te nikada nemaju loš dan, iako takve osobe u biti ne postoje, onda im pada interes za komunikacijom sa stvarnim djevojkama i ženama.
Također, u posljednje vrijeme sve je veći broj AI botova koji imitiraju ljudske osobnosti, a takav je oblik umjetne inteligencije nedavno predstavila i Zuckerbergova Meta. Iako iz te kompanije kažu kako su njihovi botovi "neutralni", smatraju kako u određenim granicama i okvirima postoji prostor za više izražavanja i više zaigranosti pri razvoju umjetne inteligencije.
O tome može li se zaista sklopiti prijateljstvo s umjetnom inteligencijom, na ovotjednoj konferenciji u Kaliforniji govorio je prvi čovjek OpenAI-a Sam Altman. On je rekao kako "duboko sumnja" da bi u budućnosti ljudi mogli sklapati prijateljstva s AI-om koja će biti bliskija u odnosu na prijateljstva s osobama od krvi i mesa. Naglasio je kako on ne želi takvu budućnost, no vjeruje da njegovo mišljenje ne dijele svi. Njegova kompanija najpoznatija je po ChatGPT-u, AI chatbotu koji je pokrenuo revoluciju umjetne inteligencije, a na konferenciji je rekao kako su tom AI alatu namjerno dali ime ChatGPT, umjesto nekog ljudskog imena, kako bi naglasili da prilikom komunikacije ljudi ne razgovaraju s osobama, već botovima.
Na Business Insideru podsjećaju na nedavno izvješće think-tanka Public Citizen u kojem podsjećaju kako ljudi imaju tendencije davati ljudske kvalitete objektima, što bi mogle iskoristiti kompanije koje razvijaju AI i time manipulirati ljudskim osjećajima.
Izvor: Insider