Današnja umjetna inteligencija toliko je dobra da postaje sve teže, ponekad i nemoguće prepoznati sadržaj koji nije nastao djelovanjem ljudi, već AI alata. To se može reći za fotografije, videa, kodove, ali i pisanu riječ, a sav taj stvoreni sadržaj koji se objavljuje putem društvenih mreža ili medija, može utjecati na ljude, njihovo razmišljanje i postupke. Moć uvjeravanja koju ima AI sve je veća te, ako je vjerovati startupu Anthropic, njihovi veliki jezični modeli toliko su napredni da je njihova moć uvjeravanja u rangu s ljudima.
To se pogotovo odnosi na njihov najmoćniji jezični model Claude 3 Opus čiji se argumenti u raspravama ne razlikuju previše od onih argumenata koje bi napisali ljudi u istim raspravama.
Prema jednom nedavnom istraživanju, svaka nova generacija, odnosno svaki novi veliki jezični model još je napredniji te ima veću moć uvjeravanja, a daljnji napredak takvih modela mogao bi imati prilično negativne posljedice. Naime, naglašava se kako je moć uvjeravanja vještina koja ima široki društveni utjecaj te komercijalne i političke konotacije, a također može širiti i dezinformacije i utjecati na ponašanje ljude koji upravo zbog AI mogu djelovati protiv vlastitih interesa.
S obzirom na to da napredak ide velikom brzinom, pitanje je što možemo očekivati od umjetne inteligencije u budućnosti, odnosno koliko bi tek ova tehnologija mogla postati moćna i uvjerljiva prilikom iznošenja nikakvih argumenata te može li u tom polju nadmašiti većinu ljudi. Stručnjaci za AI već neko vrijeme upozoravaju kako se bližimo trenutku u kojem bi AI mogla postati pametnija od ljudi, a prije nekoliko dana isto je rekao i Elon Musk. Ako definiramo generalnu umjetnu inteligenciju kao pametniju od najpametnije čovjeka, mislim da će to vjerojatno biti sljedeće godine, odnosno unutar dvije godine, komentirao je šef Tesle koji je također nedavno pokrenuo i AI kompaniju Grok.
Osobe koje su sudjelovale u istraživanju Anthropica trebali su ocijeniti argumente oko određenih tema - dio tih argumenata napisali su ljudi, a dio AI, no naravno oni nisu znali tko je pisao koje argumente. Pokazalo se kako su argumenti koje je napisao AI bili jednako uvjerljivi kao i argumenti koje su napisali ljudi.
Ipak, treba naglasiti dvije stvari. Prvo, iako je AI pokazala snažnu moć uvjeravanja, odnosno ljudi koji su sudjelovali u istraživanju složili su se s njenim argumentima, istraživanje je provedeno oko manje polarizirajućih pitanja - npr. istraživanja svemira, AI sadržaja i slično te je pitanje kolika bi bila moć uvjeravanja tehnologije u slučaju nekih težih tema oko kojih se teško složiti, poput političkih tema.
Također, naglašava se i kako je teško izmjeriti moć uvjeravanja u laboratorijskim uvjetima i pitanje je kako se takvi rezultati mogu primijeniti u stvarnom svijetu.
Izvor: Axios