Hrvatska se polako digitalizira, ali ima još puno posla

Hrvatska se, prema ovogodišnjem DESI-ju ukupno gledano vratila na razinu iz 2017. godine, no pomnijom analiziom ipak se vide neke značajnije promjene.

Martina Čizmić | 11.06.2019. / 16:51

Digitalizacija poslovanja, ilustracija (Foto: Getty Images)

Europska komisija objavila je Indeks gospodarske i društvene digitalizacije (DESI) za 2019. godinu, koji pokazuje stupanj gospodarske i društvene digitalizacije, a sastoji se od 5 tematskih pokazatelja - povezivost, ljudski kapital (digitalne vještine), korištenje interneta, integracija digitalnih tehnologija, digitalne javne usluge.

Hrvatska se, prema ovogodišnjem DESI-ju ukupno gledano vratila na razinu iz 2017. godine, no pomnijom analiziom ipak se vide neke značajnije promjene.

Tako se već godinama hrvatski građani internetom koriste više od prosjeka, a poduzeća su sve spremnija za uvođenje digitalne tehnologije. Upravo zato iz Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva kao najveći izazov u pogledu digitalizacije ističu rezultate u području povezivosti. Smanjenje naknada za korištenje radio-spektra pozitivan je razvoj, kao i provođenje plana za pravovremeno dodjeljivanje opsega koji bi mogli poboljšati izglede za poboljšanje bežične veze.

Kad je riječ o ljudskom kapitalu, Hrvatska ostvaruje stabilan napredak. Broj stručnjaka s diplomom iz područja prirodnih znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike (STEM) se povećao i sada iznosi 4,7 posto, a u znanstvenom području raste broj diplomiranih IKT stručnjaka.

Što se tiče integracije digitalnih tehnologija, Hrvatska poduzeća sve više koriste mogućnosti koje nudi online trgovina: 18% malih i srednjih poduzeća prodaje online (iznad prosjeka EU-a od 17%), a poslovanje u oblaku koristi 22% poduzeća (18% u EU).

U području digitalnih javnih usluga RH je zauzela 22. mjesto, čime je napredovala za jedno mjesto u odnosu na prethodnu godinu. U Hrvatskoj postoji i visoka razina interakcije između javnih tijela i građana. Tako 75 posto korisnika na mreži aktivno prihvaća usluge e-uprave. Dostupnost usluga e-uprave poslovnim subjektima pokazuje pozitivan rezultat za Hrvatsku.

Iz Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva podsjetilisu i kako Hrvatska pokreće uspostavu Centra dijeljenih usluga (CDU), odnosno „državnog oblaka“ i više od 40 projekata, kako bi se dodatno ubrzao razvoj javnih digitalnih usluga u budućnosti.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti