U 21. stoljeću Twitter predstavlja primarni interaktivni kanal političkih kandidata i njihovih birača za diskusiju tijekom predizbornih kampanja. Pred izbore za Europski parlament, Grayling i social media monitoring agencija Observer istražili su kako zastupnici europskog parlamenta koriste Twitter i tko to radi najbolje.
Istraživanje je pokazalo da od ukupno 751 zastupnika u europskom parlamentu, njih 496 koristi Twitter, dok ih 520 koristi Facebook.
Gotovo svi (90,91 %) hrvatski zastupnici imaju profil na društvenim mrežama, što ih stavlja uz bok kolegama iz Austrije i Irske, dok sami vrh ljestvice drže predstavnici Malte i Slovenije, čiji su svi zastupnici prisutni na društvenim mrežama. Velika Britanija, Mađarska i Luksemburg zemlje su čiji europarlamentarci najmanje koriste društvene mreže za političko djelovanje.
Najpopularniji EU političari na društvenim mrežama (Foto: Grayling)
Najveći broj pratitelja u europskom parlamentu ima poljski član Europske pučke stranke (Kršćanski demokrati) Jerzy Buzek s 370.000, njegova kolegica iz stranke Francuskinja Nadine Morano nalazi se na trećem mjestu s 200.000. Između njih smjestio se utjecajni Belgijanac Guy Verhofstadt s 350.000.
Od hrvatskih europarlamentaraca najveći broj pratitelja imaju Tonino Picula (Progresivni savez socijalista i demokrata) sa 6344 i Ruža Tomašić (Europski konzervativci i reformisti) s 4651.
Za ključne identifikatore odabrani su doseg (reach) te interakcija korisnika (engagement). Prvi identifikator pokazuje koliko je pojedini političar dosegnuo osoba svojim objavama, dok drugi, mnogo važniji, pokazuje kolika je angažiranost drugih osoba s političarem.
EU političari po zemljama (Foto: Grayling)
Istraživanje je pokazalo kako je najutjecajniji političar Nigel Farage (Slobodna Europa i direktna demokracija), slijede ga Julia Reda (Zeleni / Europski slobodni savez), Beatriz Becerra (Savez liberala i demokrata za Europu), Guy Verhofstadt (Savez liberala i demokrata za Europu) te Martin Sonneborn (nestranački član).
Istraživanje je pokazalo da svatko tko želi biti europarlamentarac mora biti svjestan snage društvenih mreža, ali i znati koristiti dostupne alate kako bi se bolje povezao sa svojim biračima. Komunikacija o važnim pitanjima trebala bi biti dvosmjerna ulica u kojoj političari podjednako slušaju koliko i pričaju, prokomentirala je generalna direktorica Graylinga za Jugoistočnu Europu Nataša Trslić Štambak.