Prema nekim predviđanjima, globalno tržište aplikacija za upravljanje konferencijskim i kongresnim događanjima tijekom sljedeće godine dosegnut će čak 12,5 milijardi dolara. Ozbiljno je to tržište, no kada je riječ o upravljanju velikim događanjima te prikupljanju i analitici dostupnih podataka, kompanije su na njemu ipak tek zagreble površinu.
Upravo to namijenio je promijeniti jedan startup iz Hrvatske – Spotsie, čiji su osnivači pred sebe postavili visoke ciljeve i ambicije – "napraviti nešto što još nitko na svijetu nije napravio".
Razgovarali smo s idejnim začetnikom i osnivačem Spotsija Rokom Roićem te Lucijom Zlatar, voditeljicom razvoja i rasta projekata, koji ističu kako su ih dosadašnja vlastita iskustva vrlo dobro upoznala s potrebama, problemima i nedostacima takvih događaja.
Platforma za upravljanje velikim događajima
Godinama smo sudjelovali u konferencijskom poslovanju iz perspektive organizatora i posjetitelja te smo odlučili riješiti probleme koje smo identificirali iz obje perspektive, ističe na početku razgovora za Zimo Roko Roić te potom predstavlja ključne karakteristike platforme Spotsie koja bi u potpunosti mogla promijeniti način organizacije i upravljanja konferencijama.
Nakon dvije godine razvoja možemo reći da imamo vrlo kompleksnu i sofisticiranu 'Internet Of Things' platformu za upravljanje velikim događanjima koja omogućuje prikupljanje velikog broja podataka o posjetiteljima, predavačima i samoj konferenciji, lociranje i navigaciju posjetitelja, statusne informacije u stvarnom vremenu, prostorno kontekstualnu dvosmjernu komunikaciju te sjajno iskustvo za korisnika i organizatora.
Cijeli sustav na kojem radi platforma iznimno je jednostavan za postavljanje – baziran je na malim uređajima beaconima postavljenima uz akreditacijske vezice koji rade na Bluetoothu (s aktiviranjem ili bez aktiviranja ove bežične mreže na mobilnim telefonima). Personalizira se prema brendu i vizualnom identitetu kupaca kojima kroz lokacijski algoritam i putem vizualizacijske mape u adminskoj konzoli otvara vrata brojnim opcijama i informacijama. Sustav prikazuje kretanja sudionika u stvarnom vremenu te se posjetitelji lakše međusobno pronalaze i navigiraju po prostoru.
Također, organizator može komunicirati posebne poruke samo korisnicima u jednoj prostoriji te su mu dostupne informacije o zadovoljstvu publike programom, najpopularnijim predavanjima i sponzorima, posjećenosti određenih predavanja i sl. Sustav prikazuje korelaciju između kretnji, navika i stvarnih interesa posjetitelja te alarmira o eventualnim rizičnim momentima kako bi organizatori mogli pravovremeno reagirati.
Nevjerojatne mogućnosti
Mogućnosti koje nam otvara precizni lokacijski sustav su nevjerojatne, napominje Roić te pojašnjava tri glavna modela platforme Spotsie: Aplikacija s brojnim funkcijama bez lokacijskog sustava, koja će korisnike angažirati i pružiti im izvrsno iskustvo. Drugi model, ujedno i najtraženiji, uključuje lociranje na razini prostorija u kojima se odvijaju predavanja. Najsnažnija varijanta našeg sustava nudi precizno lociranje na udaljenosti do dva metra unutar cijelog konferencijskog prostora i besprijekornu analitiku.
Podaci koje korisnik usluge, odnosno organizator dobiva zaista su opširni i sveobuhvatni te pomažu u boljoj organizaciji i praćenju događaja na kojima se koristi. Mnoge su aktivnosti mjerljive pa je ono što organizator dobiva zapravo big-data, a iz toga je izolirana svojevrsna poslovna inteligencija na temelju koje će donijeti odluke i implementirati ih pri organizaciji sljedećeg događanja.
Spotsie će posjetiteljima olakšati pronalaženje i povezivanje s drugim posjetiteljima i sudionicima konferencije putem inteligentnog sustava baziranog na interesima, tako da je jednostavno dogovoriti razgovor uživo ili neki budući sastanak. Naravno, kako živimo u doba GDPR-a, prihvaćanje uvjeta korištenja sustava obvezno je te su svi podaci koji se obrađuju u visokom stupnju anonimnosti.
Spotsie je primjenjiv na svim oblicima događaja, a naši sugovornici ističu kako je suradnja moguća kroz najam za pojedinačna događanja ili pak fiksno postavljanje opreme. Kongresni centar koji kod sebe ima instaliran ovakav sustav pozicionira se kao lider, a ostvaruje i dodatni prihod kroz preprodaju naše usluge organizatorima konferencija u svom prostoru, ističe Lucija Zlatar.
Cilj je europsko tržište
Interes za ovaj sustav već je pokazala hrvatska hotelska i konferencijska industrija, a kako nam je rekla Zlatar, Spotsie cilja prvenstveno na europsko tržište, koje je zaista veliko i samo tijekom sljedeće godine očekuju 20-ak konferencija od 300 pa do 1200 posjetitelja: Ovo nam je ulazna godina, a u godinama koje dolaze ciljamo na tisuće konferencija i širenje na ostale vertikale u hospitality branši.
Također, potencijal primjene ovog rješenja jest i u coworking prostorima i hubovima u kojima je zaposlen veliki broj ljudi: Zamislite hubove koji broje po nekoliko stotina stanara, većinom freelancera koji samostalno vode projekte i nailaze na potrebu za angažmanom stručnjaka u segmentu poslovanja u kojem nemaju kompetencije. Možda se taj stanar nalazi tek nekoliko prostorija dalje. Hub bi, dakle, imao vlastiti sustav za lociranje i povezivanje stanara prema stručnostima, kompetencijama ili rejtingu koji su dobili na temelju prijašnjih angažmana, kaže Zlatar.
Dodatno, voditelji sličnih organizacija ne poznaju potrebe i navike svojih stanara, a primjenom sustava Spotsie imali bi uvid u njihova dnevna putovanja, potrebe, ali i kretanje opreme koja im se daje na korištenje - dakle govorimo o asset trackingu.
Što se budućnosti tiče, Spotsie je fokusiran primarno na konferencijski i festivalski turizam, no kako je riječ o fleksibilnom proizvodu, a mogućnosti tehnologije su neiscrpne, već sada se istražuje i širenje tehnologije u različita područja poput primjerice hotelijerstva.
Mnogi su benefiti uporabe sustava Spotsie jer statusne informacije koje se prikazuju u stvarnom vremenu kupcu platforme komuniciraju u čemu su nadmašili očekivanja publike, ali i identificiraju prostor za poboljšanja. Pružiti izvrsno korisničko iskustvo i impresionirati publiku koja će time postati najvjerniji ambasador brenda, svakako je dugoročan benefit za kupce, zaključuje Lucija Zlatar.