Hrvatski startup u pohodu na europsko tržište: "Želimo napraviti nešto što još nitko na svijetu nije napravio"

Hrvatski startup Spotsie razvio je platformu za upravljanje događajima koji organizatorima konferencija, kongresa i festivala omogućuje uvid u brojne važne podatke i analitiku, uključujući i kretanje posjetitelja.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 05.06.2019. / 09:21

Roko Roić (Foto: Spotsie)

Prema nekim predviđanjima, globalno tržište aplikacija za upravljanje konferencijskim i kongresnim događanjima tijekom sljedeće godine dosegnut će čak 12,5 milijardi dolara. Ozbiljno je to tržište, no kada je riječ o upravljanju velikim događanjima te prikupljanju i analitici dostupnih podataka, kompanije su na njemu ipak tek zagreble površinu.

Upravo to namijenio je promijeniti jedan startup iz Hrvatske – Spotsie, čiji su osnivači pred sebe postavili visoke ciljeve i ambicije – "napraviti nešto što još nitko na svijetu nije napravio".
Razgovarali smo s idejnim začetnikom i osnivačem Spotsija Rokom Roićem te Lucijom Zlatar, voditeljicom razvoja i rasta projekata, koji ističu kako su ih dosadašnja vlastita iskustva vrlo dobro upoznala s potrebama, problemima i nedostacima takvih događaja.

Platforma za upravljanje velikim događajima

Godinama smo sudjelovali u konferencijskom poslovanju iz perspektive organizatora i posjetitelja te smo odlučili riješiti probleme koje smo identificirali iz obje perspektive, ističe na početku razgovora za Zimo Roko Roić te potom predstavlja ključne karakteristike platforme Spotsie koja bi u potpunosti mogla promijeniti način organizacije i upravljanja konferencijama.

Lucija Zlatar (Foto: Spotsie)

Nakon dvije godine razvoja možemo reći da imamo vrlo kompleksnu i sofisticiranu 'Internet Of Things' platformu za upravljanje velikim događanjima koja omogućuje prikupljanje velikog broja podataka o posjetiteljima, predavačima i samoj konferenciji, lociranje i navigaciju posjetitelja, statusne informacije u stvarnom vremenu, prostorno kontekstualnu dvosmjernu komunikaciju te sjajno iskustvo za korisnika i organizatora.

Cijeli sustav na kojem radi platforma iznimno je jednostavan za postavljanje – baziran je na malim uređajima beaconima postavljenima uz akreditacijske vezice koji rade na Bluetoothu (s aktiviranjem ili bez aktiviranja ove bežične mreže na mobilnim telefonima). Personalizira se prema brendu i vizualnom identitetu kupaca kojima kroz lokacijski algoritam i putem vizualizacijske mape u adminskoj konzoli otvara vrata brojnim opcijama i informacijama. Sustav prikazuje kretanja sudionika u stvarnom vremenu te se posjetitelji lakše međusobno pronalaze i navigiraju po prostoru.

Također, organizator može komunicirati posebne poruke samo korisnicima u jednoj prostoriji te su mu dostupne informacije o zadovoljstvu publike programom, najpopularnijim predavanjima i sponzorima, posjećenosti određenih predavanja i sl. Sustav prikazuje korelaciju između kretnji, navika i stvarnih interesa posjetitelja te alarmira o eventualnim rizičnim momentima kako bi organizatori mogli pravovremeno reagirati.

Nevjerojatne mogućnosti

Mogućnosti koje nam otvara precizni lokacijski sustav su nevjerojatne, napominje Roić te pojašnjava tri glavna modela platforme Spotsie: Aplikacija s brojnim funkcijama bez lokacijskog sustava, koja će korisnike angažirati i pružiti im izvrsno iskustvo. Drugi model, ujedno i najtraženiji, uključuje lociranje na razini prostorija u kojima se odvijaju predavanja. Najsnažnija varijanta našeg sustava nudi precizno lociranje na udaljenosti do dva metra unutar cijelog konferencijskog prostora i besprijekornu analitiku.

Spotsie (Foto: Spotsie)

Podaci koje korisnik usluge, odnosno organizator dobiva zaista su opširni i sveobuhvatni te pomažu u boljoj organizaciji i praćenju događaja na kojima se koristi. Mnoge su aktivnosti mjerljive pa je ono što organizator dobiva zapravo big-data, a iz toga je izolirana svojevrsna poslovna inteligencija na temelju koje će donijeti odluke i implementirati ih pri organizaciji sljedećeg događanja.

Spotsie će posjetiteljima olakšati pronalaženje i povezivanje s drugim posjetiteljima i sudionicima konferencije putem inteligentnog sustava baziranog na interesima, tako da je jednostavno dogovoriti razgovor uživo ili neki budući sastanak. Naravno, kako živimo u doba GDPR-a, prihvaćanje uvjeta korištenja sustava obvezno je te su svi podaci koji se obrađuju u visokom stupnju anonimnosti.

Spotsie je primjenjiv na svim oblicima događaja, a naši sugovornici ističu kako je suradnja moguća kroz najam za pojedinačna događanja ili pak fiksno postavljanje opreme. Kongresni centar koji kod sebe ima instaliran ovakav sustav pozicionira se kao lider, a ostvaruje i dodatni prihod kroz preprodaju naše usluge organizatorima konferencija u svom prostoru, ističe Lucija Zlatar.

Cilj je europsko tržište

Interes za ovaj sustav već je pokazala hrvatska hotelska i konferencijska industrija, a kako nam je rekla Zlatar, Spotsie cilja prvenstveno na europsko tržište, koje je zaista veliko i samo tijekom sljedeće godine očekuju 20-ak konferencija od 300 pa do 1200 posjetitelja: Ovo nam je ulazna godina, a u godinama koje dolaze ciljamo na tisuće konferencija i širenje na ostale vertikale u hospitality branši.

Spotsie (Foto: Spotsie)

Također, potencijal primjene ovog rješenja jest i u coworking prostorima i hubovima u kojima je zaposlen veliki broj ljudi: Zamislite hubove koji broje po nekoliko stotina stanara, većinom freelancera koji samostalno vode projekte i nailaze na potrebu za angažmanom stručnjaka u segmentu poslovanja u kojem nemaju kompetencije. Možda se taj stanar nalazi tek nekoliko prostorija dalje. Hub bi, dakle, imao vlastiti sustav za lociranje i povezivanje stanara prema stručnostima, kompetencijama ili rejtingu koji su dobili na temelju prijašnjih angažmana, kaže Zlatar.

Dodatno, voditelji sličnih organizacija ne poznaju potrebe i navike svojih stanara, a primjenom sustava Spotsie imali bi uvid u njihova dnevna putovanja, potrebe, ali i kretanje opreme koja im se daje na korištenje - dakle govorimo o asset trackingu.

Što se budućnosti tiče, Spotsie je fokusiran primarno na konferencijski i festivalski turizam, no kako je riječ o fleksibilnom proizvodu, a mogućnosti tehnologije su neiscrpne, već sada se istražuje i širenje tehnologije u različita područja poput primjerice hotelijerstva.

Mnogi su benefiti uporabe sustava Spotsie jer statusne informacije koje se prikazuju u stvarnom vremenu kupcu platforme komuniciraju u čemu su nadmašili očekivanja publike, ali i identificiraju prostor za poboljšanja. Pružiti izvrsno korisničko iskustvo i impresionirati publiku koja će time postati najvjerniji ambasador brenda, svakako je dugoročan benefit za kupce, zaključuje Lucija Zlatar.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti