Hrvatski vodič za "srebrne surfere" koristit će se i u Crnoj Gori

Riječ je o svojevrsnom online vodiču kojim se objašnjavanju nova tehnološka dostignuća u medijima, ali i razotkrivaju prevare, lažni oglasi na internetu, dezinformacije i lažne vijesti, montaže fotografija, audio i videosnimaka.

Hina | 02.06.2024. / 09:11

Korištenje pametnog telefona, ilustracija (Foto: Getty Images)

 Agencija za elektroničke medije (AEM) ustupila je Agenciji za elektronske medije Crne Gore ''Vodič za srebne surfere '', hrvatski internetski priručnik za edukaciju starijih osoba o internetskim prevarama i obmanjujućim oglasima, ali i o ''trolanju'' na društvenim mrežama.

Riječ je o svojevrsnom online vodiču kojim se objašnjavanju nova tehnološka dostignuća u medijima, ali i razotkrivaju prevare, lažni oglasi na internetu, dezinformacije i lažne vijesti, montaže fotografija, audio i videosnimaka. Nude se i korisni savjeti, upute i smjernice za korištenje novih medija, rječnik novomedijskih pojmova te desetak praktičnih vježbi i zadataka.

Koautor priručnika Tomislav Levak, predavač na Odsjeku za kulturu, medije i menadžment Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku istaknuo je kako je primarna ideja tog prošlogodišnjeg projekta, ostvarenog u suradnji s Nefretetom Zekić Eberhard, bila da se u edukaciji o medijskoj pismenosti napokon uključe i starije osobe.

Slika nije dostupna Projekt "Srebrni surferi" educirat će starije o internetskim prevarama i trolanju

Prije nekoliko godina smo među prvima u Hrvatskoj, ali i šire, edukacije iz područja medijske pismenosti i kritičkog vrednovanja informacija usmjerili prema osobama treće životne dobi koji se u recentnoj literaturi sve češće nazivaju upravo "srebrnim surferima". Na to su nas ponukali rezultati više relevantnih istraživanja koji su pokazali da su starije osobe podložnije širenju dezinformacija i lažnih vijesti te, primjerice, nasjedanju na lažne internetske oglase, kazao je Levak.

Koautorica priručnika Nefreteta Zekić Eberhard ocijenila je preuzimanje priručnika u susjednoj državi početnim korakom, ali znakom osviještenosti o važnosti medijskog opismenjavanja starijih osoba i u susjednim državama.

Osobe treće životne dobi u sve su većoj potrebi za edukacijom o suvremenim medijima. I to zato što se brzina i način plasiranja informacija transformira i brže nego li mi to više edukacijski možemo pratiti. Stoga se bojim da će se ova granica pomicati i prema osobama srednje životne dobi, posebice sada kada se u sve uplela i umjetna inteligencija, kazala je Zekić Eberhard.

Ravnatelj AEM-a Josip Popovac kaže kako je ''Vodič za srebrne surfere'' prva takva medijska publikacija u Hrvatskoj, ali i šire. Zamjenik ravnatelja AEM-a Robert Tomljenović je, pak, za Hinu kazao kako interes za projekte hrvatskog medijskog regulatora dokazuje i njegovo vodstvo u medijskom opismenjavanju i u susjednim zemljama.

Interes kolega regulatora iz regije za našim obrazovnim materijalima za razvoj medijske pismenosti ukazuje i na vodeću poziciju koju AEM u područje medijske pismenosti ima u regiji. Uvijek smo poticali suradnju raznovrsnih dionika, a posebice se zalažemo za suradnju između regulatornih tijela i to upravo na razvoj projekata medijske pismenosti, kazao je Tomljenović.

Dodao je i kako je srbijansko Regulatorno telo za elektronske medije (REM) dosad preuzelo četiri edukativna materijala hrvatskog medijskog regulatora, uključujući i slikovnicu za medijsku pismenost, a crnogorski AEM je još ranije preuzeo spotove i kampanju ''Birajmo što gledamo''.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti