Hrvatski korisnici Facebooka i Instagrama ujutro su ostali iznenađeni kada im se na ekranima njihovih računala i mobilnih uređaja pojavila poruka u kojoj ih Meta obavještava o uvođenju pretplate. U obavijesti stoji kako zbog promjene zakona u našoj regiji korisnici sada imaju mogućnost pretplatiti se na Facebook i Instagram. Pretplatnicima cijena mjesečne pretplate iznosi 9,99 eura za korisnike računala, odnosno 12,99 eura za mobilne korisnike, a na tim im se mrežama više neće prikazivati oglasi.
Jedno svi trebaju znati
Ono što hrvatski i svi ostali korisnici trebaju znati i što je najvažnije jest da pretplata - nije obvezna. Dakle, svi koji ne žele plaćati spomenuti mjesečni iznos mogu nastaviti koristiti ove mreže kao i prije te neće biti nikakvih promjena u prikazu sadržaja i oglasa.
U obavijesti korisnicima iz Mete su naglasili kako će se korisnicima koji ne plaćaju pretplatu njihovi podaci koristiti za oglašavanje te će im se prikazivati personalizirani oglasi, odnosno reklame koje su bazirane na njihovim online aktivnostima.
Obavijest koju je Meta danas poslala (nije poznato jesu li je odmah dobili svi korisnici ili samo neki od njih) nije nikakvo iznenađenje jer je Meta još krajem prošlog mjeseca najavila kako će korisnicima Facebooka i Instagrama u EU-u, Europskom gospodarskom prostoru i Švicarskoj ponuditi plan pretplate. Kao razlog uvođenja pretplate iz Mete su naglasili stupanje na snagu novih propisa Europske unije i zbog toga je mjesečna pretplata dostupna samo na spomenutom području, ne i globalno. Čini se kako Meta trenutačno nema namjeru proširiti svoje pretplatničke planove i na druga tržišta, no ta bi odluka vjerojatno mogla ovisiti o uspjehu uvođenja pretplatničkog modela u Europi.
Samo uvođenje pretplate nije jedini novitet, odnosno promjena koju je Meta odlučila uvesti na svoje društvene mreže. Kako bi poslovali u skladu sa zakonima Europske unije, na svoje dvije društvene mreže obustavit će prikazivanje oglasa osobama mlađima od 18 godina. Ta je odluka privremena, no nije poznato kada bi se mogli odlučiti na ponovno prikazivanje oglasa maloljetnicima jer prvo moraju dobro proučiti europsku regulativu.
Iako je uvođenje pretplate veliki novitet za Facebook i Instagram, za sve one koji Zuckerbergu ne žele plaćati pretplatu u biti se ništa ne bi trebalo promijeniti te će oni moći nastaviti koristiti te društvene mreže kao i dosad, no svakako je pohvalno da je Meta svojim korisnicima ipak ponudila izbor. Pa čak i ako su na to bili primorani zbog regulatora.