Hrvoje Kovač, mladi političar na kojeg bi se mnogi mogli ugledati

Ako vam ovaj naslov na prvu zvuči zbunjujuće, jer na ZIMO nikad ne pišemo o politici, ne brinite, nema politike ali ima zanimljiva priča o mladom zamjeniku gradonačelnika Lepoglave.

Saša Fišter sasa@zimo.co | 17.12.2013. / 07:50

Hrvoje Kovač, mladi političar na kojeg bi se mnogi mogli ugledati

[row type=fluid layout=image]

[grid size=6 indent=1 text=left]

Ako vam ovaj naslov na prvu zvuči zbunjujuće, jer na ZIMO nikad ne pišemo o politici, ne brinite, nema politike ali ima zanimljiva priča o mladom zamjeniku gradonačelnika Lepoglave.

Hrvoje Kovač već je duže vrijeme prisutan u civilnom sekotru. Osobno ga poznajem već nekoliko godina i od početka sam bio oduševljen njegovim entuzijazom i energijom. Ovaj mladi političar ima izuzetno razvijen vokabular i za razliku od drugih političara vrlo jasno prenosi svoju poruku.

Primijetio sam kako je Hrvoje vrlo aktivan kada pričamo o Facebooku, pa tako sav svoj rad objavi na Facebooku, pozorno gleda što mu ljudi pišu i komunicira s njima. Iako su bili razni pokušaji kod našihcelebrity političara oko iste stvar, samo se rijetki mogu pohvaliti ovakvom aktivnom komunikacijom.

Facebook je vrlo bitna platforma u svakodnevnom poslu Hrvoja i očito je da ga dobro koristi, stoga sam mu odlučio postaviti nekoliko pitanja.

[/grid]

[grid size=4 indent=0 text=left]

Hrvoje Kovač, mladi političar na kojeg bi se mnogi mogli ugledati

[/grid]

[/row]

[row type=fluid layout=image]

[grid size=10 indent=1 text=left]

INTERVJU

[/grid]

[/row]

[row type=fluid layout=image]

[grid size=6 indent=1 text=left]

Nedavno si postao zamjenik gradonačelnika Lepoglave. Kako si došao do te pozicije?

Voljom građana na izborima :-) Nakon godina rada u civilnom sektoru, a posebno posljednjih godinu - dvije gdje sam baš radio na razvoju lokalne zajednice redovito sam kritizirao javni sektor zbog manjka konkretnih aktivnosti usmjerenih prema civilnom sektoru u našem kraju. Otvorila se mogućnost da uđem u politiku te sam nakon dugo promišljanja i analiziranja što učiniti jednostavno odlučio krenuti u to s nadobudnim ciljem da pokušam nešto promijeniti ili se iskvariti pokušavajući. Nisam želio bježati od date mi odgovornosti i prilike da prestanem kritizirati već postati predmetom kritika, bilo pozitivnih bilo negativnih. Mislim da svatko od nas kad-tad treba prestati kukati i aktivno krenuti u rješavanje problema u lokalnoj zajednici, bilo kroz organizacije civilnog društva ili političke stranke.  

[/grid]

[grid size=4 indent=0 text=left]

"NISAM ŽELIO BJEŽATI OD DATE MI ODGOVORNOSTI I PRILIKE DA PRESTANEM KRITIZIRAT VEĆ POSTANEM PREDMETOM KRITIKA, BILO POZITIVNIH ILI NEGATIVNIH "

[/grid]

[/row]

Hrvoje Kovač, mladi političar na kojeg bi se mnogi mogli ugledati

[row type=fluid layout=image]

[grid size=4 indent=1 text=left]

Hrvoje Kovač, mladi političar na kojeg bi se mnogi mogli ugledati

Predškolci su malo vozili vlak, pjevušili i spremno dočekali Svetog Nikola i okruglog Krampusa

[/grid]

[grid size=5 indent=1 text=left]

Jedan si od rijetkih mladih političara koji aktivno koristi Facebook u svrhu upoznavanja javnosti s vašim aktivnostima. Misliš li da bi i drugi političari trebali to raditi?

Svakako. Mislim da je jedan od uzroka nezadovoljstva građana politikom upravo neinformiranost. Ispada da sve te velike planove, aktivnosti, projekte, odnose i sve ostalo zna samo nekoliko probranih ljudi koji zajedno sa svojom elitnom pratnjom rade to što rade, a da ljudi nemaju pojma o tome. Informacija je danas izrazito vrijedna i važna valuta, a s godinama će postati jedna od najvažnijih. Ali ako na nju gledamo kroz prizmu razvoja lokalne zajednice, a ne kroz biznis, onda je informacija i njezino stalno ustupljivanje društvu jedan od glavnih postulata razvoja. Transparentnost, inkluzivnost i otvorenost političkog sustava koji vodi lokalnu zajednicu nešto je na čemu svi moraju poraditi i nešto je što bi svi trebali koristiti u svakodnevnom životu. Kad dužnosnik daje informaciju javnosti, u ovom slučaju preko društvenih medija, onda je ta informacija točna, provjerena i može se slobodno shareati za razliku od one koju građani sami stvore u „kavanskom parlamentu“ nakon koje čašice. Naravno da aktivno upoznavanje javnosti s novostima iz rada gradske ili općinske samouprave ili dužnosnika neće iskorijeniti ovaj kavanski dio, ali će ga sustavno smanjivati pa će građani moći u dijeljenju informacija koristiti onu točniju i relevantniju, a kroz feedback mogu utjecati i na kreiranje javnih politika ili manjih akcija u lokalnoj zajednici. Ovo je jedan mali iskorak prema sudioničkoj demokraciji koju zagovaram od prvog dana vršenja dužnosti.   

[/grid]

[/row]

Hrvoje Kovač, mladi političar na kojeg bi se mnogi mogli ugledati

[row type=fluid layout=image]

[grid size=8 indent=2 text=left]

Jesi li putem Facebooka dobio ideje za nove projekte?

Gotovo redovito dobivam razne prijedloge, ideje i savjete preko Facebooka i tu se vidi ta snaga i korist jednog takvog servisa, odnosno medija za komunikaciju. Iako su glavni projekti, kao i politika koja ih je predlagala, konceptualno oblikovani u predizbornoj kampanji i ja ih provodim kao predstavnik te političke opcije, zbog feedbacka građana mogu prilagođavati određene aktivnosti da bolje odgovaraju stvarnim potrebama koje građani imaju. Zbog mnogo obaveza koje ovakva pozicija nosi sa sobom, ne mogu uvijek biti sveprisutan ili, ne daj Bože, sve znati. Mene nije sram reći da neke stvari ne znam, a upravo skretanjem pažnje na neke probleme na koje mi građani ukazuju mogu zaista biti svima na usluzi. Jednostavnije je kad vam građani, a ne uvijek samo članovi vaše političke opcije, skreću pažnju na neke probleme. Uz to, javljaju se i brojni potencijalni suradnici iz drugih gradova i županija za zajedničku suradnju na nekim projektima tako da je u svakom slučaju Facebook bio medij-posrednik između svih njih i našega grada. 

Kako građani prihvaćaju tvoje obraćanje javnosti putem Facebooka?

Moram priznati da većinom pozitivno, upravo zbog real-time informiranja i mogućnosti komentiranja. Naravno da ne objavljujem redovite poslove koje radim svakodnevno, ali uvijek se nađe pokoja informacija za koju smatram da ju građani trebaju znati, a redovito lajkanje, komentiranje i argumentirane rasprave zapravo mi govore da sam na dobrom putu. Mislim da zbog toga što ne objavljujem političko prepucavanje s oponentima nego konkretan rad, koji redovito potkrijepim fotografijom, građani to znaju cijeniti pa su me možda poštedili nekih prevelikih kritika :-)

Osim svojih političkih aktivnosti, na tvom Facebooku može se vidjeti i stvari iz tvog privatnog života. Misliš li da je to dobro ili bi trebali to na neki način razdvojiti?

I jedno i drugo. Kada i ako stvorim neko ime ili karijeru, trebao bih razdvojiti privatno od poslovnog. S druge pak strane, ja sam čovjek od krvi i mesa koji griješi kao i svaki drugi. Mislim da ne trebam skrivati ništa i da moj privatni profil može ljudima samo pokazati tko sam i što sam i da se nisam vrlo promijenio od preuzimanja dužnosti. Doduše, objavljujem malo više postova, ali moja zaigrana osobnost nešto je što ne mislim mijenjati kako bih stvorio „umjetni“ profil u kojem su samo službene stvari bez ijedne greškice s retuširanim fotkama i kvaziživot s političarima. Ljudi me znaju onakvog kakav jesam i ne mislim tu sliku mijenjati.

[/grid]

[/row]

 

[row type=fluid layout=image]

[grid size=6 indent=1 text=left]

Facebook je izuzetno moćan alat za komunikaciju s ljudima koji inače nemaju hrabrosti postaviti pitanje u javnosti. Može li ti to na neki način pomoći u tvom poslu?

Apsolutno. Svaka argumentirana kritika, rasprava ili dobronamjeran savjet uvijek može pomoći pojedincu da stvara i radi bolje i ja potičem takvu komunikaciju. Od lovorika slave i hvale fake frendova se ne živi i (pre)često ta taština može čovjeka odvesti u pogrešnom smjeru. Meni je osobno izuzetno važno potaknuti ljude na normalnu, civiliziranu i argumentiranu raspravu u kojoj i ja svojim odgovorima poštujem sugovornika te na taj način želim pokazati da se ljudi nemaju čega bojati te da se svakako trebaju javiti i zagovarati rješavanje problema koji ih muče. Koji put smo pretiho pa se naš problem ne čuje, a možda je daleko važniji od onog o kojem netko priča glasnije od nas. Mislim da je zato važno ohrabriti se i reći nešto. U privatnim porukama koje dobivam vidim da ljudi žele komunicirati i da možda ne žele komentirati na postu, ali barem koriste ovaj drugi, direktniji sustav komunikacije i zahvalan sam im na tome jer su zbog toga puno puta usmjerili gradske resurse i stručne službe tamo gdje je to bilo potrebno. 

Jesi li se susreo s hejterima? Kako se nosiš s njima?

Da se ne ureknem, nije ih bilo previše. Tek jedan dosad. I njega sam dugo tolerirao i odgovarao mu na pitanja jer i takvi ljudi imaju pravo dobiti odgovore na svoja, iako gotovo isključivo, pitanja provokatorske prirode. Uz sav moj trud da mu odgovorim i strpljivost zbog trollanja, kada je čovjek na mom profilu počeo vrijeđati druge ljude na nacionalnoj i drugoj osnovi, bio sam primoran bannati ga. Nisam to htio, ali razum kod „obožavatelja“ nije prevladao pa se nekako on sam time bannao. Mene može vrijeđati koliko god želi, ali ne i ljude s/na mojem profilu koji ništa nisu krivi nit' meni nit' njemu.  

[/grid]

[grid size=4 indent=0 text=left]

Hrvoje Kovač, mladi političar na kojeg bi se mnogi mogli ugledati

Kakav je to političar bez selfiea? :)

[/grid]

[/row]

Hrvoje Kovač, mladi političar na kojeg bi se mnogi mogli ugledati

[row type=fluid layout=image]

[grid size=8 indent=2 text=left]

Kada ste pokrenuli Facebook stranicu Grada Lepoglave i zašto?

S obzirom na to da nam je izrazito važno informirati građane mimo konvencionalnih načina preko Gradskog lista ili klasičnih medija, dan-dva nakon izbora kreirali smo najprije Facebook stranicu, onda Twitter i YouTube kanal. Sad razmišljamo još i o Instagramu i/ili Flickru. Što više kanala, to bolje. 

Hoće li se možda otvarati radna mjesta za ljude koji će se fulltime baviti aktivnostima na društvenim mrežama?

To kod nas u gradskoj upravi trenutno nije planirano jer smo ipak mala sredina pa za takvu osobu nema posla za osam sati dnevno. Da toj osobi dodijelimo i druge oblike praćenja rada gradske uprave čije će aktivnosti i prikupljene informacije poslužiti i na društvenim mrežama kao i da mu dodijelimo i proširimo ulogu službenika za informiranje, onda već govorimo o potencijalnom radnom mjestu. Mislim da je baš zbog mogućeg smanjenja nezadovoljstva građana politikom uslijed neinformiranosti, ali i povećanja uloge građana u procesima donošenja odluka, makar i putem ovakvih malih modela sudioničke demokracije, jako važno imati community managere koji će taj posao raditi, između ostaloga, baš za građane. A tu je i znatno povećanje transparentnosti rada gradske uprave i dužnosnika iste.

Kako ti vidiš politiku i tehnologiju zajedno? Ima li ovdje poveznica?

Politika ima svugdje poveznicu :-) U konačnici, i ovaj je razgovor dokaz toga, jel'? Dojma sam da je politici postalo prijeko potrebno iskorištavati tehnologiju i pomagati njezin razvoj jer će ona na kraju imati više koristi od toga nego znanost, nažalost.. Ipak, jedno mora ići uz drugo tako da je to  jedan oblik kompromisa. Ja ću ipak na to gledati optimističnije pa samim time i vjerovati da će u nekoj idealiziranoj budućnosti znanost biti ta koja će moći uvjeriti politiku da je važno razvijati se u pravcu koji struka predlaže, a ne u pravcu za koji ona elita s početka priče smatra da je bolje. 

Po tvom mišljenju, možete li zahvaljujući Facebooku privući nove turiste u Lepoglavu?

Bilo koji oblik promocije Lepoglave uvijek će postići određeni rezultat i u domeni turizma. Direktno i indirektno. Možda se to najbolje vidi otvaranjem profila i stranica na Facebooku s enogastro-turističkom ponudom Lepoglave, ali i brojnim manifestacijama koje imamo. Sve to posljednjih godina dovodi sve više turista u Lepoglavu. Koristeći društvene medije kao i druge novomedijske projekte u promotivne svrhe, danas je lako plasirati svoj (turistički) proizvod on-line, ali nam još uvijek nedostaje znanja kako to raditi po pravilima struke. S druge pak strane, s obzirom na ciljanu skupinu, dosadašnje korištenje tih alata pokazalo je da imamo povećanje broja turista i on-line kampanjama u 2014. mislimo krenuti daleko snažnije i profesionalnije kako bismo iskoristili sve mogućnosti koje ti alati nude.

[/grid]

[/row]

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti