Otkako su 2019. godine zbog američkih sankcija Huaweiju postali nedostupni Googleovi servisi, kineski je proizvođač pametnih telefona bio prisiljen razviti vlastiti operativni sustav. HarmonyOS temeljio se na Androidu (otvorenog koda), što je značilo da je na njemu bilo moguće i pokretati Android aplikacije.
No, prema svemu sudeći tome je došao kraj. U Huaweiju su odlučni prekinuti sve veze s Androidom i fokusirati se na vlastiti softver i ekosustav oko njega.
Tako je na konferenciji u Shenzhenu predstavljena nova verzija HarmonyOS-a, Next, koja bi se na njihovim pametnim telefonima trebala pojaviti ove godine, a ujedno označila i otiskivanje Huaweija u "samostalne" softverske vode.
Novi bi HarmonyOS Next developerima trebao biti predstavljen tijekom drugog tromjesečja (odnosno u proljeće 2024. ), a komercijalno bi trebao biti dostupan do kraja 2024. godine. Za očekivati je da će već sljedeće inačice Huaweijevih telefona serije Mate pokretati novi operativni sustav.
Prilikom predstavljanja, direktor Huawei Consumer Business Groupe, Yu Chengdong, otkrio je da je novi HarmonyOS dizajniran da bude "lakši za korištenje, sigurniji, inteligentniji i međusobno povezan".
Otkrio je kako će HarmonyOS Next biti kompatibilan s Huaweijevim sustavom Hongmeng na kojem rade posljednjih deset godina. Podsjetimo, Hongmeng zapravo Internet of Things platforma namijenjena za cijeli niz različitih uređaja, dizajniran kako bi oni međusobno komunicirali i surađivali. Među ostallim, Hongmeng i HarmonyOS koristit će veliki model AI, ali i poseban programski jezik.
U objavi na Weibo, navodi se i kako je od rujna 2023., kad je HarmonyOS Next prvi put najavljen, napravljeno je više od 200 izvornih Hongmeng aplikacija te dogovoreno partnerstvo s cijelim nizom kineskih kompanija.
U objavi ističu kako je Hongmeng dobio certifikaciju najviše sigurnosne razine u industriji za svoje sigurnosne mogućnosti, no nisu naveli koji je to certifikat bio.
Kroz inovativnu arhitekturu privatnosti i znatno smanjenu autorizaciju skočnih prozora, Hongmeng smanjuje rizik od curenja privatnih podataka, poboljšava percepciju potrošača o zaštiti privatnosti i čini iskustvo jednostavnijim, a privatnost je sigurnija, stoji u objavi na Weibo.