Iako su električni automobili sve popularniji te su mnoge automobilske kompanije najavile kako će kroz sljedećih desetak godina uvelike smanjiti ili u potpunosti prestati s proizvodnjom benzinaca i dizelaša te će se u potpunosti okrenuti elektrifikaciji, oni i dalje čine samo mali udio vozila na cestama. Kako globalno, tako i u Hrvatskoj, iako je trend porasta udjela jasan, što se pogotovo odnosi na neka tržišta poput norveškog.
Najveći problem za mnoge i dalje je njihova cijena koja je osjetno viša u odnosu na slične automobile koje pokreću motori s unutarnjim izgaranjem, a dijelu vozača problematično je i punjenje.
Prosječna cijena električnog automobila, prema podacima za SAD-e, u posljednjih godina povećala za oko 13 posto na 66 tisuća dolara, no s obzirom na to da živimo u vrijeme velike inflacije, tako je nešto bilo i za očekivati.
Kako bi osvojili što veći dio tržišta električnih automobila, kompanije već neko vrijeme rade na razvoju (ili barem planiraju razvoj) cjenovno povoljnijih električnih vozila. VW je tako najavio model ID.Life s cijenom oko 25 tisuća eura, o Tesli sličnog cjenovnog ranga govori se već neko vrijeme, a prošli tjedan i iz Hyundaija su potvrdili da im je takvo vozilo u planu.
Prema Andreas-Christoph Hofmannu iz južnokorejske kompanije, oni na europskom tržištu planiraju predstaviti mali gradski automobil čija bi cijena iznosila oko 20 tisuća eura. Naglasio je kako za razvoj takvog vozila treba proći vremena, kao i što je općenito razvoj manjih automobila s električnim automobilima izazovan jer na njima elektrifikacija predstavlja tehničke izazove.
Takvo bi vozilo, prema Electreku, bilo u kategoriji Hyundaijeva gradskog automobila i10. Više detalja nismo saznali, no jasno je kako ćemo na neki konkretan model vjerojatno trebati sačekati još koju godinu, a od Hyundaija do 2030. očekujemo još najmanje 11 potpuno električnih automobila.
Izvor: Automotive News Europe