U kratko vrijeme električni romobili osvojili su pločnike diljem svijeta, a to praktično i jednostavno prijevozno sredstvo sve je češće i na hrvatskim ulicama. Osim jednostavnosti prijevoza, iz kompanija poput Birda i Lime koje iznajmljuju električne romobile, tvrde da je njihova velika prednosti i pozitivan utjecaj na okoliš i klimatske promjene. Romobili ne troše klasično gorivo, nego troše struju iz baterija, a pretpostavka je da su oni velikom broju ljudi zamijenili automobile, pa umjesto da zagađuju okoliš automobilima, oni se voze s "čistim" romobilima.
No kako je pokazalo nedavno provedeno istraživanje čiji su rezultati objavljeni u Environmental Research Lettersu, električni romobili nemaju tako pozitivan utjecaj na okoliš i klimu kako to mnogi pretpostavljaju. Naravno, na prvi pogled svakako je bolje ako netko gradom vozi romobil umjesto automobila, ali problem je cijeli proces proizvodnje, punjenje i transporta tih romobila. Ako gledamo cijeli životni ciklus romobila, oni negativnije djeluju na okoliš u odnosu na neke druge oblike transporta koje zamjenjuju.
Zagađenje nastaje prilikom same proizvodnje romobila te iz njihova transporta iz Kine, gdje se proizvode, u SAD i druge zemlje, a svake večeri veliki broj partnera kompanija koje iznajmljuju romobile automobilima voze po gradovima, skupljaju ta mala prijevozna sredstva kako bi ih preko noći napunili te ujutro ponovno s automobilom odvezli na mjesta na kojima će ih ljudi preuzeti i voziti. Dakle, zbog romobila ljudi voze automobile kojima ih prikupljaju, pa i zbog toga dolazi do zagađenja.
Znanstvenici su izračunali ukupno zagađenje koje nastaje tim procesima (proizvodnje i transporta romobila, kao i energije za njihovo punjenje) te se pokazalo da je zagađenje po jednoj milji vožnje romobilom jedne osobe veće od zagađenja po milji koje bi nastalo da ta osoba koristi drugi oblik prijevoza poput autobusa, električnog mopeda ili klasičnog bicikla.
Tim informacijama treba dodati i istraživanje provedeno na području Sjeverne Karoline prema kojem bi da romobili nisu dostupni, gotovo polovica ljudi koristila klasične bicikle ili bi pješačila, 11 posto njih koristilo bi javni prijevoz, dok bi samo 34 posto njih sjelo u vlastiti automobil ili taksi. Dakle, da nije romobila, veliki broj ljudi koristio bi oblik prijevoza koji je manje štetan za okoliš u odnosu na ta prijevozna sredstva.
Izvor: Vox