IDC analitičari spustili prognozu rasta prodaje pametnih telefona

Ako ste kupili novi pametan telefon posljednjih nekoliko mjeseci ili planirate to učiniti do kraja 2016., dio ste ljepše strane statistike analitičke tvrtke IDC(International Data Corporation) prodaje uređaja za tekuću godinu.

Sanja Ledinek | 06.09.2016. / 09:03

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Prema revidiranim podacima IDC-a, obistinjuju se negativne prognoze prodaje pametnih telefona za ovu godinu. Rast prodaje na globalnoj razini bit će samo 1,6 posto u odnosu na godinu dana ranije, ne 3,1 % kako su prvobitno prognozirali analitičari.

Iako nam se čini da prodaja uređaja ide jako dobro, jer novi modeli niču na tržištu poput gljiva poslije kiše, statistički podaci razbijaju iluziju.

Najnovija analiza ukazuje na još lošije rezultate prodaje pametnih telefona, osobito u razvijenim tržištima (zapadna Europa, SAD, Kanada, Japan). Također predviđa se daljnja stagnaciju prodaje uređaja do 2020. godine tj. smanjenje za narednih 0,2 posto na godišnjoj razini.

Da ipak nije sve tako crno, u zemljama u razvoju, prosječni godišnji rast bi mogao biti 5,4 posto.

"Situacija na mobilnom tržištu se brzo mijenja. Proizvođači se oslanjaju kupce koji će zamijeniti postojeće mobilne telefone umjesto na privlačenju novih korisnika. S tehničke točke gledišta, čini se da su inovacije došle do točke zastoja. Potrošači su sve više zadovoljni s već " dovoljno dobrim " uređajima koje imaju. Osvrnemo li se na osnovne specifikacije, najveći rast prodaje očekuje se za modele s duljinom dijagonale zaslona 5,5 inča na više.“, naglasio je viši analitičar Jitesh Ubrani.

Gledajući prodaju uređaja i njihove platforme, Android modeli zabilježit će porast 6,7% na godišnjoj razini, udio Windows mobile pametnih telefona na tržištu neće prijeći 0,5 %, dok iOS-uređaja bit će smanjena za 12 %

IDC očekuje da će ove godine biti prvi pad prodaje iPhonea 7, koji stiže 7.rujna,. Za uzrok navode glasine da će Apple tek iduće godine na 10. obljetnicu lansirati veliku nadogradnju modela što bi mnoge postojeće potrošače moglo odvratiti od kupnje. Drugi razlog je povećanje konkurencije s kojima se suočavaju u Kini.

Kako god da bilo, znatiželjni smo vidjeti finalne iPhone 7 proizvode, pa možda se odlučimo da ih detaljno testiramo. Zainteresirani?

Izvor: IDC

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti