Podsjećajući na kacigu ratnika Star Warsa, električni kamion bez vozača započeo je u srijedu u Švedskoj svakodnevnu dostavu robe, a proizvođač Einride i logistički klijent DB Schenker opisali su kao ga prvoga na svijetu.
Robert Flack, izvršni direktor švedskog startupa Einride, rekao je da je tvrtka u partnerskim razgovorima s velikim dobavljačima kako bi pomogla u proizvodnji i isporuci narudžbi, a tvrtka nije isključila buduće povezivanje s velikim proizvođačima kamiona.
"Ova javna dozvola za ceste važna je prekretnica (...) i to je korak ka komercijalizaciji autonomne tehnologije na cestama", izjavio je Reutersu bivši izvršni direktor Volva.
"Budući da smo prva softverska i operativna tvrtka, partnerstvo s proizvodnom tvrtkom nešto je što vidimo kao jezgru koja se kreće naprijed", kazao je i dodao kako se nada da će ugovor sklopiti do sljedeće godine. Savezi automobilskih tvrtki sve više dijele troškove razvoja električne i autonomne tehnologije.
Einrideov T-Pod teži 26 tona kada je pun i nema kabinu za vozača. Procjenjuje se da smanjuje operativne troškove cestovnog prijevoza za oko 60 posto u odnosu na dizelski kamion s vozačem.
Osim Schenkera, Einride zaprima narudžbe njemačkog trgovca Lidl, švedske tvrtke za isporuku Svenska Retursystem i pet trgovačkih tvrtki s popisa Fortune 500, što podupire ambiciju tvrtku da do kraja 2020. godine s radom započne 200 vozila.
Operateri teretnih vozila pod pritiskom su smanjenja rokova isporuke, smanjenja emisija plinova i suočavanja sa sve većim nedostatkom vozača.
Schenker je odabrao Einride ispred poznatih proizvođača kamiona jer T-Pod sadrži dvije najveće transformacije u sektoru: digitalizaciju i elektrifikaciju, rekao je glavni izvršni direktor Jochen Thewes. "Vjerujemo da je Einride za sada najbolji koncept", rekao je.
T-Pod je autonomna razina 4, druga najviša kategorija i koristi platformu Nvidia Drive za obradu vizualnih podataka u stvarnom vremenu. Operater, koji sjedi miljama daleko, može nadzirati i kontrolirati do 10 vozila odjednom.
(Hina)