Tijekom cijele sezone Startaj Hrvatska njihova je priča privlačila pozornost. Dvojica braće, Makedonci koji su o kulinarstvu učili diljem Europe (i šire), odlučila su svoj poduzetnički put započeti u Hrvatskoj.
Imali su proizvod koji je bio drukčiji od drugih, koji je spajao sve ono što kupci u Hrvatskoj vole - finu hranu, zamaman miris i kombinaciju tradicionalnih i novih okusa.
I sve se to isplatilo jer oni imaju hit-proizvod 2023.
Njihova su imena Marko Peshovski i Tomislav Tabaj, a pridružila im se i Tomislavova supruga Iva, a brend za koji će svi čuti naziva se - Tabay.
Tijekom sezone imali smo priliku ispričati njihovu priču, a nakon pobjede i potpisivanja ugovora sa Spar Hrvatska morali smo ih pitati za dojmove i planove za budućnost.
U projekt Startaj Hrvatska ušli ste s puno nade, a sad ste osvojili titulu hit-proizvoda. S obzirom na konkurenciju, jeste li se nadali takvom uspjehu?
Moramo priznati da su s nama u ovoj sezoni Startaj Hrvatska bili zbilja dobri, kvalitetni proizvodi i ljudi koji to vole raditi. I iskreno kao i svaki kandidat, i mi smo se nadali hit-proizvodu, jer smo se svo troje skroz posvetili tom projektu, odrekli smo se dosta stvari i dali smo sve od sebe, a kada je bilo i težih trenutaka nismo posustajali, nego smo samo išli prema naprijed i pokušali od naših proizvoda izvući najbolje.
Koliko će vam ova titula i ugovor sa Sparom promijeniti posao i živote?
Već nam je promijenilo živote, radimo svi punom parom. Nije mala stvar postaviti svoje proizvode u jedan od vodećih trgovačkih lanaca, prije svega biti hit-proizvod velika je odgovornost i zahtijeva kvalitetan i konstantan rad.
Marko Peshovski i Tomislav i Iva Tabaj (Foto: Nova TV)
Što je sljedeće za vas dvojicu i brend Tabay?
Rad, rad i samo rad. To smo tražili, to smo dobili. Svakako za početak želimo naše proizvode što više približiti našim kupcima. Sous vide – ipak se radi o staroj metodi koja je pomalo među ljudima zaboravljena ili nepoznata. Stoga kroz promocije i razne degustacije želimo približiti ljudima prednosti i dobrobiti naših proizvoda. Naravno, tu je i razmišljanje i razvijanje novih proizvoda, ali o tome ćemo drugi put.
Planirate li širiti proizvodnju? Možda surađivati s nekim od drugih natjecatelja iz Startaj Hrvatska?
Trenutačno smo u planiranju novog, većeg pogona, priprema nove grill sezone i proširenje tima. Nadamo se suradnji s drugim natjecateljima jer smatramo da je bilo jako dobrih proizvoda, čak se može složiti jedan cijeli zajednički blagdanski meni.
Sad, nakon što se prošli sve faze projekta Startaj Hrvatska, što biste izdvojili kao najteži, a što kao najdraži dio?
Da krenemo prvo od najdražeg – najdraži je svakako bio kada smo saznali da ulazimo u projekt s kombiniranim proizvodom – meso + umaci, jer ako se sjećate epizode razgovora kod gosp. Fenzla, sam prolazak s umacima ne bi bio baš uspješan. I cijeli taj put koji je slijedio nakon toga - dizajn i razvijanje proizvoda, kada je konačno stigla nova ambalaža, te kada smo taj gotovi proizvod postavili na policu.
Na kraju, što biste savjetovali svima koji razmišljaju o prijavi u Startaj Hrvatska? Što vam je projekt sve donio, osim naravno laskave titule hit-proizvoda? Na što se sve treba obratiti pozornost?
Savjetujemo svakako da ako imaju dobar proizvod u koji vjeruju ne razmišljaju puno i ne čekaju dugo da se prijave, jer nama je taj projekt donio jedno prekrasno iskustvo, puno novih saznanja o proizvodnji i poduzetništvu i svakako je poboljšalo i ubrzalo naš put prema postanku boljeg poduzetnika. Iz našeg iskustva je jako bitno da natjecatelji budu realni i iskreni prema sebi i cijelom projektu, biti otvoren za sve savjete, jer je projekt pun stručnjaka koji pomažu kroz cijeli projekt.