Brza moda, odnosno milijuni odjevnih predmeta koji svake godine završe na odlagalištima otpada sve su veći problem. Prema nekim podacima u svijetu se godišnje odbaci više od 90 milijuna tona odjeće i obuće.
Kako bi barem malo ublažila taj problem, osnivačica startupa DressApp.GREEN, Maja Pulić odlučila je razviti platformu koja je kombinacija društvene mreže i webshopa, a putem koje korisnici mogu prodavati svoj višak modnih artikala, kupovati artikle drugih korisnika, ali i objavljivati dnevne modne kombinacije kojima je za cilj inspirirati ostale članove da više koriste ono što već imaju u ormaru. U aplikaciji su integrirani sustavi za dostavu i plaćanje, a kupac ima pravo na plaćeni povrat ukoliko artikl ne odgovara onom iz oglasa. Na taj način u DressApp.GREENu jamče potpunu sigurnost i zaštitu kupca i prodavatelja i pružaju svojim korisnicima premium uslugu sa 0-24 sata dostupnom podrškom.
Iako je riječ o tehnološki zahtjevnom projektu u čiji razvoj je utrošeno skoro dvije godine intenzivnog rada, samo korisničko iskustvo za krajnje korisnike je iznimno jednostavno i ugodno. Nakon preuzimanja aplikacije korisnik se registrira svojom e-mail adresom i odmah može početi koristiti aplikaciju kao kupac, prodavatelj ili oboje. Kupac kupuje kao na bilo kojem drugom webshopu, u dva klika, a kako je u današnje vrijeme online sigurnost postala prioritet u DressApp.GREEN-u smo za uslugu naplate potpisali suradnju sa svjetski poznatim servisom STRIPE kojeg koriste brojne tehnološke tvrtke i platforme za kupnju kao što je Shopify, Zoom, Amazon, Google, Lyft i sl., pojašnjava Pulić.
Sam proces prodaje izuzetno je jednostavan.
Artikl oglasite na svom profilu, sami odredite cijenu i opišete predmet koji prodajete te pustite algoritam da kupce dovede do vas. Prije nego počnete prodavati i objavite prvi oglas, aplikacija vas uputi da kreirate svoj Stripe Express račun putem kojeg u svakom trenutku pratite svoju zaradu i primate uplate na račun, dodaje Pulić.
Cijeli je proces maksimalno pojednostavljen tako da prodavatelj treba upisati samo svoje ime, adresu i IBAN za primanje uplata. Cijeli proces traje kraće od minute. Tek nakon prve prodaje Stripe će tražiti dodatno da potvrde svoj identitet no i pritom je korisnička služba DressApp-a dostupna 0-24 putem društvenih mreža, maila ili whatsappa, kako je korisniku lakše.
Pulić je ovaj projekt razvija uz podršku Zagrebačkog inovacijskog centra -ZICER-a, a ističe kako joj je upravo njihov stručni tim mentora osigurao itekako značajan vjetar u leđa. U prvoj fazi razvoja, dok je DressApp.GREEN bio samo ideja na papiru, provela je tri mjeseca u ZICER-ovu procesu predinkubacije. Tijekom tog procesa zajedno su analizirali cjelokupan projekt, doradili poslovni plan i definirali smjer razvoja.
Nakon osnivanja tvrtke, vratila se u ZICER, no ovoga puta u proces Inkubacije. Tu zapravo koristi sve prednosti ovog vodećeg startup ekosustava - znanje i iskustvo dokazanih mentora, ured dovoljan za mali ali rastući tim, logističku podršku, a i redovito pohađa radionice i edukacije u njihovoj organizaciji na kojima svoje znanje dijele stručnjaci iz različitih područja kao što su prodaja, pravo, financije, menadžment i ostalih interesa ključnih za razvoj jednog startupa.
Iako je u početnoj fazi primarna funkcija aplikacije kupnja i prodaja, pod sloganom #nemoraskupitsve naglašava da second hand nije jedini način za poticati modnu održivost.
U planu im je promovirati iznajmljivanje odjeće, posuđivanje, češće i duže nošenje onog što već imamo, biranje kvalitetnijih artikala koji će trajati godinama, ekološki materijali, recikliranje, doniranje te davanje prednosti domaćim proizvođačima i dizajnerima. Čitav niz koraka koji bi trebali doprinijeti borbi protiv klimatskih promjena, a koje su izravno uzrokovane modnom industrijom kao trećim najvećim zagađivačem današnjice.
Aplikacija je dostupna za preuzimanje putem Google Play i App Store trgovina, a više informacija se nalazi na www.dressapp.green .