Biorazgradive gume za žvakanje, vodeni desert na bazi slanutka i napitak od ostatka kakao mahune neki su od pobjednika velikog jesenskog natječaja u inovaciji prehrambene industrije koja teži biti što zelenija, održivija i jeftinija.
Zbog epidemije koronavirusa Međunarodni salon prehrane (SIAL) nije se mogao fizički održati ove jeseni u Villepinte (Seine-Saint-Denis) u Francuskoj no nagrade za inovaciju ipak su dodijeljene.
Žiri Ecotrophelia Europe koji svake godine odaje priznanje novim inovativnim proizvodima studenata agronomije iz europskih zemalja svojim izborom potvrđuje da industrija hrane, koju često optužuju da na tanjur stavlja premasne, preslatke ili previše transformirane proizvode, postaje ekološki sve odgovornija.
Zlatna medalja za inovaciju pripala je dubokosmrznutim njokima, projektu talijanske tvrtke Bocon, koji sadrže 70 posto povrća i vrlo malo sastojaka: špinat, spirulina, grašak i zeleni čaj.
Prirodna guma za žvakanje namijenjena i veganima jer ne sadrži ni šećer ni aspartam (proizvođač francuski Triumph), osvojila je brončanu medalju jer se sama razgradi u tri tjedna.
Koko Joo, švicarsko društvo, nagrađeno je u kategoriji start-upa za bezalkoholno piće spravljeno od nusproizvoda kakao mahune.
Prvu europsku nagradu Ecotrophelia dobile su dvije mlade Portugalke za desert na bazi aquafabe, tekućine preostale od kuhanja slanutka, koja je bogata proteinima, a u nju se dodaje narančina korica i pčelinji pelud.
Drugu nagradu osvojila je ekipa grčkih inovatora za grisine na bazi brašna od ostatka maslina s primjesama raznog voća i povrća.
Nagrađeni proizvodi brže ulaze u prehrambenu industriju i to po najnižoj mogućoj cijeni.
Drugi trend koji je bio snažno prisutan na ovogodišnjem sajmu je supstituiranje mesa.
Čak 524 proizvoda prijavljena na natjecanje bili su "supstituti mesa ili riba" na bazi bilja. Riječ je o famoznim proizvodima "nalik mesu".