Kraj studenoga, kada i nas zahvati šopingmanija zvana Black Friday i Cyber Monday uvod su u mjesec kada najviše kupujemo. Zbog pandemije – sve više online. A s rastom popularnosti online kanala raste i broj zloupotreba platnih kartica. No, sa sigurnosnim protokolima koji se kontinuirano usavršavaju, kartičarska je industrija uvijek korak ispred.
S jedne strane radimo na uspostavi novih protokola koji autentifikacije čine sigurnijima i pouzdanijima, korisnici su vjerojatno upoznati s 3DS1 koji će sada u ovo vrijeme biti unaprijeđen u 3DS2 verziju. Radimo na novim standardima procesuiranja i spremanja, točnije pohrane kartica, to je pohrana tokena, a ne samih kartica, to bitno podiže sigurnost. I radi se na sve boljoj analitici gdje mi imamo puno više podataka o transakciji gdje banke mogu donijeti puno kvalitetniju procjenu je li neka transakcija autentična ili nije, ističe Tina Mirčeta, voditeljica poslovnog razvoja u Mastercardu.
S druge strane, i sami kupci trebaju biti aktivno uključeni – kroz edukaciju, točnije samo-edukaciju.
Internet kupovina, ilustracija - 2
(Foto: Zimo)
Ako ne kupujete naprimjer kod trgovca kojeg poznajete, kod kojeg ste već kupovali, bilo bi dobro da za nove trgovce provjerite njihove recenzije, da provjerite je li to pouzdan site na vrlo jednostavan način: da provjerite je li adresa autentična, ima li možda tipfelera, iza toga se zna skrivati dosta neautentičnih siteova, da vidite imate li mali lokot koji ćete vidjeti u URL adrese, koji upućuju na to da je ta stranica sigurna, dodaje Mirčeta.
No, sve češće kupujemo mobilnim uređajima, pa je preporuka sigurnost kupnje podići tako da kupujemo sa zaštićene mreže, a ne s javnog WiFi-ja. Ako, pak, kupujemo preko PC-ja koji nije naš, svakako treba onemogućiti opciju spremanja broja kartice u browseru. I, naravno, zaštiti uređaj s kojeg kupujemo antivirusnim programima. No, ni kartičari ne miruju, upravo se uvode novi, 3DS protokoli koji će korisnicima omogućiti još sigurnije transakcije i još bolje iskustvo online kupovine.
Mi ćemo korisnicima predstaviti nove autentifikacijske metode. Korisnici koji su dosad kupovali su svoje transakcije mahom potvrđivali na način da se koriste ili sms jednokratna lozinka, m-tokeni, hardware tokeni, ovisno o tome što je vaša banka nudila. Te autentifikacijske metode će i dalje nastaviti postojati, ali su kroz 3DS2 obogaćene i biometrijom i to je ono što mi vidimo kao najveću promjenu, jer biometrija bitno olakšava korisniku korištenje online kupovine, jer je to način da vi ili otiskom prsta ili skenom svog lica potvrdite određenu transakciju, pojašnjava Mirčeta.
Internet kupovina, ilustracija - 3 (Foto: Zimo)
Dakle, umjesto pinova ili jednokratnih lozinki kupnju još sigurnije možete potvrditi otiskom prsta. No, koji će točno način autentifikacije biti ponuđen prilikom kupnje ovisi o banci koja je izdala karticu.
Korisnik će samo trebati napraviti provjeru na jedan od tih načina. Tu savjetujemo korisnicima da se kod svojih banaka informiraju kakav tip autorizacijskih metoda je njima na raspolaganju. Ono što mi znamo jest da će se koristiti m-tokeni i harware tokeni i biometrija i ideja je da korisnici koji imaju aktivirane takve uređaje, koji imaju aktiviranu biometriju na svom uređaju koriste taj tip provjere, objašnjava Mirčeta.
No, Mastercard zagovara upotrebu biometrijske autentifikacije, među ostalim, i zato što je najjednostavnija, a uz to omogućuje najbolje korisničko iskustvo kupovine. U ovo doba najveće kupnje samo još pripazite da se ne zaigrate potrošnjom iznad limita.