Instagram uvodi nekoliko novih promjena usredotočenih na kreatore sadržaja na svojoj platformi, a šef Instagrama Adam Mosseri rekao da je cilj tih promjena pobrinuti se da zasluge idu onima koji to zaslužuju.
Uvode se tri promjene: oznake proizvoda sada su dostupne svima, tako da možete označiti proizvod ako vodite poslovni profil; dodijeliti kategoriji kao što je "Fotograf" ili "Reper" i da se ta kategorija prikazuje svaki put kada ste označeni u objavi; a Instagram će početi i snažnije promovirati originalni sadržaj.
Ako kreirate nešto od nule, trebali biste dobiti više zasluga nego ako ponovno dijelite nešto što ste pronašli od nekog drugog. Pokušat ćemo učiniti više kako bismo nastojali više cijeniti originalni sadržaj, posebno u usporedbi s prenošenjem drugog sadržaja, rekao je Mosseri u videu objašnjavajući nove značajke.
📣 New Features 📣
— Adam Mosseri (@mosseri) April 20, 2022
We’ve added new ways to tag and improved ranking:
- Product Tags
- Enhanced Tags
- Ranking for originality
Creators are so important to the future of Instagram, and we want to make sure that they are successful and get all the credit they deserve. pic.twitter.com/PP7Qa10oJr
Vrednovanje originalnog sadržaja, naravno, nije nova stvar, ali Mosseri je naglasio da će Instagram više naginjati u tom smjeru.
Drugim riječima rečeno, Instagram zapravo preklinje korisnike da prestanu objavljivati omiljene TikTok objave na Reelsima, piše portal The Verge.
Meta je jasno dala do znanja da vidi Facebook i Instagram kao platforme usmjerene na kreatore u budućnosti, a ne kao alate za povezivanje ljudi sa svojim prijateljima. Stoga su obje platforme uložile u alate za kupovinu, načine na koje kreatori mogu privući publiku i mnoge druge stvari za koje se nadaju da će potaknuti kreatore da prestanu biti TikTokeri i YouTuberi i počnu biti Instagrameri i Facebookeri.
Šef kompanije Meta Mark Zuckerberg nazvao je kratke videozapise dosad najbrže rastućim formatom sadržaja te kompanije, te da su dostupni na Facebooku i Instagramu. No, svatko tko koristi Reels zna da je to osjećaj sličan kao da koristi TikTok klon, često s istim sadržajem koji je upravo ponovno objavljen, zajedno s TikTok logom i svim ostalim.
Jedan od načina da Instagram destimulira tu praksu bit će da se dotičnog kreatora sadržaja "zakopa" u algoritmu i tako ga učini manje vidljivim. Čini se da je upravo to ono što Mosseri planira učiniti.
Što se tiče načina na koji će Instagram odrediti što se smatra originalnim, Mosseri je rekao samo da je to teško i da će se to mijenjati s vremenom. Promjena će vjerojatno biti veliki problem za račune agregatora, od kojih su mnogi vrlo popularni izvori memova i trendova, ali se često optužuju za krađu sadržaja i kredita od kreatora.
Kako se više oslanjamo na preporuke, postaje sve važnije da ne precjenjujemo agregatore, jer bi to bilo loše za kreatore, a time i dugoročno loše za Instagram, tvitao je Mosseri.
Poticanje originalnog sadržaja na Metinim društvenim proizvodima nije ništa novo, kao ni činjenica da se najpopularnije stvari na Facebooku i Instagramu često plagiraju. Meta platforme imaju najveću publiku, ali TikTok, Twitter i drugi obično su mjesta na kojima se stvaraju novi memovi i trendovi.
Ako Instagram i Facebook žele biti uspješne platforme za kreatore, morat će pronaći način da to preokrenu. Promjena algoritma za rangiranje, koji odlučuje što milijarde ljudi vide svaki dan, prilično je ozbiljan prvi korak. Moglo bi se isto tako kreatorima i platiti više, ali s obzirom na to da se čini da Meta smanjuje svoje Reels isplate, do toga možda i neće tako brzo doći.
Izvor: The Verge