Interview: Viktor Marohnić [Pet Minuta]

Godine 2005-te Viktor je sa svojim kolegom, današnjim suosnivačem Sašom pokrenuo tvrtku 5 minuta, jedne od najperspektivnih hrvatskih tvrtki. Kako je došlo do toga, koje su prepreke prolazili i kako su došli do investicije pročitajte u nastavku.

Zimo Zimo Zimo | 29.11.2010. / 09:00

Interview: Viktor Marohnić [Pet Minuta]

Godine 2005-te Viktor je sa svojim kolegom, današnjim suosnivačem Sašom pokrenuo tvrtku 5 minuta, jedne od najperspektivnih hrvatskih tvrtki. Kako je došlo do toga, koje su prepreke prolazili i kako su došli do investicije pročitajte u nastavku.

Pet Minuta ili Five Minutes tvrtka je osnovana prije 5 godina od strane Viktora Marohnića i Saše Šarunića. Tvrtka je u samo godinu dana ostvarila promet od milijun kuna godišnje, a godinu dana kasnije taj je iznos narastao na milijun eura. Nedavno su napravili software Shout'em pomoću kojeg je moguće izraditi društvenu mrežu. Ove godine slovenski investicijski fond RSG Capital uložio je 1.2 milijuna dolara u Shout'em. Wow.

Što vas je potaknulo na pokretanje tvrtke 5 minuta i od kud uopće ideja?

Saša (suosnivač) i ja radili smo zajedno u jednoj tvrtki kao developeri. Oko 2005. počeli smo razmišljati kako bi se mogli osamostaliti i što bi nam mogao biti prvi projekt. U to vrijeme Arctic Monkeys zahvaljujuci MySpace-u preko noći postali su planetarno poznati bend. Zanimljivo je kod toga što je to jedan od prvih velikih proboja nekog neovisnog banda koji ne pripada niti jednom izdavaču. Do tog trenutka to je praktički bilo nemoguće, jer su izdavači kontrolirali sve distribucijske kanale i bendove bez čije pomoći nisu mogli doći do svojih fanova. Mene, kao starog punkera je to naravno zainteresiralo jer sam u tome vidio neki način borbe protiv sistema.

Slična stvar je u to vrijeme bila u IT businessu u Hrvatskoj. Postojalo je nekoliko velikih igrača koji su praktički držali cijelo tržište i bilo se vrlo teško probiti. Internet i Web 2.0 u to su vrijeme bili kanali za promociju i pokretanje vlastitog posla.

Koji su bili najveći problemi sa kojima ste se susretali?

U početku, problem je bio pronalaženje dobrih ljudi, prva zapošljavanja itd., no to je bio problem samo u početku kada se nije znalo za nas. Danas više nema tog problema.

Kako rješavate probleme (izazove) unutar tvrtke?

Uglavnom nasiljem i prijetnjama, to se pokazalo kao najučinkovitije i vrlo dobro se uklopilo u kulturu poslovanja u hrvatskoj.

Šala.

Sad već u tvrtki imamo popriličan broj vrlo pametnih ljudi, tako da je probleme uvijek najbolje rješiti nekim javnim dijalogom unutar tvrtke. Razgovaramo sa ljudima i svakodnevno tražimo njihov feedback.

Što mislite o poslovanju u našoj regiji? Jel surađujete sa nekim tvrtkama kod nas ili ste više bazirani na inozemstvo?

U hrvatskoj imamo cca 10% operacija i to tek od ove godine. Sve ostalo dolazi iz inozemstva. Od poznatijih hrvatskih tvrtki to su Agrokor, EPH, Nokia i još neka veća imena koja za sad ne bih javno objavljivao. Volim faktor iznenađenja kod konkurencije.

Pošto su susjedi slovenci uložili u vaš projekt veću svotu novaca, možete li dati savjet kako pristupiti investitorima?

Odnos sa investitorom razvija se dugoročno. Nitko neće investirati u vaš projekt u roku odmah. Potrebno je pokazati neki progres. Ovdje je odličan članak objavljen prije par dana koji upravo to objašnjava. Lines, not Dots.

Nedavno ste posjetili urede Facebooka, Twittera, Yelpa. Kakva je tamo radna atmosfera? U čemu je razlika između nas i njih?

Atmosfera je slična atmosferi koju imamo i mi kod nas u uredu. Radno, zabavno i puno pametnih ljudi na jednom mjestu.

Razlika izmedju njih i nas je da oni rade na tržištu od 300 milijuna ljudi i što god naprave ima 100 puta veći potencijal. U hrvatskoj nikad nećemo moći ostvariti ništa slično. To je jednostavno nemoguće. Jedini način je okrenuti se globalnim projektima.

Što mislite o internetu kao budućnosti?

U samo 15tak godina internet je promijenio puno toga od načina kako živimo, poslujemo do načina na koji se družimo. Sve je javno, nema više fejkera i informacije se šire brzinom svjetlosti.

Što će se dogoditi u idućih 15 godina mogu samo nagađati, a vjerovatno ne bih bio niti blizu. Trenutno sam prilično uzbuđen oko Microsoft Kinecta ili Google Googlesa, Groupona kao business modela, raznih lokacijskih servisa i zanima me kako će te i slične tehnologije mjenjati način interakcije online sadržaj. Još uvijek postoji neki zid između online i offline svijeta i tvrtke koje se bave tim problemom biti će uspješne.

Internet je unazad 10-ak godina napredovao ogromnim koracima, mislite li da je sada uzbudljivo vrijeme pokretanja poslova unatoč recesiji koja je zahvatila cijeli svijet?

Postoji milijun primjera zašto je recesija najbolje vrijeme za pokretanje internet poslova. Recesija uopće nije utjecala na internet kompanije, dapače čak im je pomogla, jer se većina poslovanja prebacila na internet zbog jeftinoće i brzine.

Savjet za mlade poduzetnike?

Orjenitirajte se na izvoz, a onda to znanje primjenite na našem tržištu. Ne vjerujem da se obrnuto nešto veliko može napraviti. I bez straha, samo odlučno. Vi ste najbolji!

Svakoga to pitamo pa ćemo i tebe. Što misliš o ZIMO blogu?

Čini mi se super ideja. Treba promovirati poduzetnike i poduzetnički način razmišljanja što više. Svaka čast!

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti