Intervju: Mark Notton, Samsung: Ljudi žele najnoviju tehnologiju i spremni su platiti za nju

Naša urednica Martina Čizmić bila je na Samsungovoj svjetskoj premijeri Note9 u New Yorku i porazgovarala s Markom Nottonom, direktorom proizvodnog portfelja i komercijalne strategije u Samsungu Europa koji joj je otkrio što je sljedeća velika stvar na tržištu smartphonea.

Martina Čizmić | 01.09.2018. / 08:19

Galerija

Tijekom Samsungove svjetske premijere Note9 u New Yorku imali smo priliku porazgovarati s jednim od čelnih ljudi Samsung Europa -  Markom Nottonom, direktorom proizvodnog portfelja i komercijalne strategije. Naravno, nismo mogli izbjeći aktualne uređaje koje su predstavili, a koji će se na tržištu pojaviti tijekom rujna, no iskoristili smo mogućnost i upitali ga o uređajima koje možemo očekivati u budućnosti kao i o smjeru u kojem će se tržište pametnih telefona kretati u budućnosti.

Samsung je u New Yorku predstavio pregršt zanimljivih stvari. Kakva su vaša očekivanja?

Očito, veoma visoka. Oba uređaja (Samsung Galaxy Note9 i Samsung Galaxy Watch, op. a.) smo predstavili javnosti i očito je da smo razgovarali s našim kupcima. Napravili smo mnogo kako bismo poboljšali snagu i funkcionalnost Notea, jer su to korisnici Notea tražili. Žele visoku tehnologiju, snagu, žele biti produktivni i kreativni jer žele napraviti više, a uređaj im pomaže to ostvariti. Mislim da smo s Note9 ispunili mnogo želja takvim korisnicima.

Veoma smo uzbuđeni oko Galaxy Watcha jer smo slušali povratne informacije korisnika. Pogotovo onih koji imaju manje ruke pa traže i manje satove. Donosi pregršt opcija na vaše zapešće - od kalendara, kontrole razine stresa i zdravlja. A i radi s gotovo svim pametnim telefonima na tržištu, ne samo Samsungovim.

Mark Notton (Foto: Samsung) (Foto: Samsung)

Rekli biste da je fokusiran na poslovne korisnike?

Ne bih rekao da je fokusiran isključivo na poslovne korisnike, već na ljude koji žele obaviti posao. Ne koriste ga nužno samo za slobodno vrijeme ili samo za posao. Ljudi koji koriste Note oni su kreativci i inovativci i žele koristiti tehnologiju kako bi ostvarili više. S Noteom, ako ljudi imaju određen talent, mi im pružamo mogućnost da zaista ostvare više.

Redizajniran SPen izgleda korisnije nego prije.

SPen je uvijek bio prepoznatljiv dio Note-a i ljudi ga kupuju jer vide što mogu napraviti s SPenom. Do sad je SPen morao biti u blizini uređaja kako bi radio, no s novim mogućnostima i jednakom veličinom možete upravljati uređajem i s udaljenosti od 10 metara. Tijekom današnje prezentacije, dio je odrađen upravo uz pomoć novog SPena. Možete napraviti fotografije, upravljati YouTubeom, a otvorit ćemo mogućnost i za druge developere da dodatno razviju mogućnosti SPena. Ljudi vole SPen, a mislimo da će ga još više voljeti s ovim poboljšanjima.

Znači, SPen je postao čarobni štapić?

Da, možemo tako reći.

Mark Notton s našom novinarkom u New Yorku (Foto: Zimo) (Foto: Zimo)

Note9 ima i zanimljivu značajku - novi sustav hlađenja.

Imali smo već različite sustave hlađenja u prethodnim uređajima, ali s Note9 smo zaista željeli pronaći novi način kako ohladiti uređaj. Tako da je ovaj sustav tri puta veći nego i jedan prije te ima više vode u sebi. To znači da korisnici Note9, kad koriste uređaj, ne moraju brinuti o pregrijavanju. Sustav će se pobrinuti da uvijek bude na optimalnoj temperaturi. Ove godine smo po prvi put sustav hlađenja omotali karbonskom mrežom, što znači da će odvoditi toplinu još bolje. To vam pokazuje koliko pozornosti posvećujemo našim uređajima. Ne samo da ih činimo otpornima na vodu i prašinu, već stavljamo vodu unutar samog uređaja jer ona pomaže u hlađenju.

Što ako uređaj padne na pod? Hoće li sustav hlađenja "procuriti"?

Ne bi se smio polomiti. Radi se o zatvorenom sustavu tako da tekućina ne bi smjela iscuriti.

Spomenuli ste partnerstvo sa Spotifyjem, predstavili partnerstvo s Epic Games i njihovom igrom Fortnite. Znači li to da se okrećete mlađim korisnicima?

Ako već imamo uređaj koji je toliko snažan, čija baterija može izdržati cijeli dan i koji ima velik ekran, onda tražimo i partnere koji bi nam najbolje mogli pomoći da te karakteristike istaknemo. Razgovarali smo s Epic Games oko Fortnitea jer smo procijenili da bi nam to moglo biti savršeno partnerstvo. Imaju jednu od najpopularnijih igara na tržištu, a mi imamo među najboljim uređajima na tržištu. Mislim da će to biti privlačno ne samo milenijalcima već i ostalim kategorijama.

Najavili ste pametni zvučnik Galaxy Home. Ulazi li Samsung sa zakašnjenjem na tržište pametnih zvučnika? Što Galaxy Home ima, a da drugi nemaju?

Kad pogledate samo kvalitetu zvuka, bit će bolji od bilo čega na tržištu. Preuzeli smo Harman prošle godin i u partnerstvu s AKG-om i njihovom tehnologijom, gledali smo što Harman ima, a što nam može pomoći da unaprijedimo tehnologiju pametnog zvučnika. Uz Galaxy Home, korisnik će uvije dobiti zvuk usmjeren prema njima, bez obzira na to gdje se nalazili, a kvaliteta će biti najbolja na tržištu. U partnerstvu s Bixbyjem, Galaxy Home će biti u središtu pametnog doma.

Vidjeli smo da pametni telefoni postaju još pametniji, dobivaju umjetnu inteligenciju. Što je po vašem mišljenju "sljedeća velika stvar" koja će promijeniti način na koji doživljavamo pametne telefone?

Kulminacija i zajedničko funkcioniranje svih tih tehnologija. Već smo pričali o tome kako razvijamo iskustvo povezivanja više uređaja u novi ekosustav. To smo odveli korak dalje jer smo u suradnji s našim partnerima pokazali kako se korisnik može "seliti" s pametnog telefona na televizor, na hladnjak. A već imamo te uređaje u svojim domovima. Mogućnost da ti uređaji međusobno komuniciraju, s Bixbyjem u središtu, znači da Samsung može biti uspješan u tom području. Pružiti korisnicima osjećaj povezanosti.

Samsung Galaxy Note9 i Samsung Galaxy Watch (Foto: Zimo) (Foto: Zimo)

Što nas očekuje na tržištu pametnih telefona u sljedećih godinu dana? Hoće li uređaji postati još veći ili će se smanjiti? Možda savitljivi telefoni?

Gledajući trendove na tržištu, definitivno se ide prema sve većim ekranima. Kako ljudi sve više konzumiraju sadržaj putem pametnih telefona, tako i žele da im je ekran sve veći. No, ne žele svi veliki ekran. Neki žele i manji ekran, koji im stane u džep. Imate različite potrebe različitih ljudi. Također tu je i fleksibilan ekran na kojem Samsung radi. Istražujemo kako bismo ga mogli iskoristiti u području pametnih telefona i kako bi tržište reagiralo na njih.

Što nam Samsung sprema nakon Note9?

Pričali smo o Bixbyju i kako on nije ograničen samo na pametne telefone. Imamo pametni sat koji je također povezan. Povezivanje cijelog niza uređaja i stvaranje pametnog doma s Bixbyjem u središtu je nešto na što smo usmjereni u Samsungu. To ćemo razvijati i u budućnosti.

Pametni telefoni postaju sve skuplji, a ljudi su spremni platiti i 1000 eura za pametni telefon. Zašto?

Pametni telefoni su postali veoma osobni uređaji. Vidite ljude koji hodaju uokolo i pametni telefoni im nisu u džepovima, nego u rukama jer su to veoma osobni uređaji. Spremni su potrošiti i nešto više novca na takav uređaj jer im je taj uređaj vrijedniji od drugih. Kad pogledate tehnologiju koja se u njima koristi, a koja košta tisuće eura i koja taj pametni telefon pretvara u televizor, komunikacijski uređaj, zabavni uređaj - sve jer ljudi žele takav uređaj, onda su spremni i platiti toliko.

 

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti