Nedavno istraživanje provedeno među mladim Amerikancima pokazalo je da im zanimanja poput astronauta nisu zanimljiva te bi, umjesto istraživanja i osvajanja svemira, radije sjedili ispred računala i mobitela i snimali prankove za YouTube. Iako su mlade generacije opsjednute mobitelima, društvenim mrežama, influencerima i YouTubeom, čini se da ipak ima još nade i za astronaute.
Naime, iz NASA-e su objavili kako se za novu generaciju astronauta, za koju je natječaj bio otvoren između 2. i 31. ožujka prijavilo čak 12 tisuća ljudi. Za američku svemirsku agenciju sada slijedi zahtjevan posao odabira među velikim brojem prijava, a sljedeća faza uključivat će poziv kandidatima koji najbolje zadovoljavaju stroge uvjete koji, među inim, uključuju i magisterij iz STEM područja.
Njih prvo očekuju zdravstveni pregledi i intervjui uživo u Johnson Space Centeru u Houstonu, nakon toga slijede nove faze koje bi trebale biti gotove do ljeta sljedeće godine, kada će biti poznata nova klasa astronauta. Jednom kada su odabrani, pred budućim je astronautima oko dvije godine učenja i treniranja vještina poput svemirskih šetnji, robotike, kao i stjecanja znanja o sustavima svemirskih letjelica. Također, edukacija obuhvaća i bihevioralne vještine poput liderstva, timskog rada i slično.
Sljedeće razdoblje za NASA-u iznimno je uzbudljivo jer svemirska agencija ulazi u novo razdoblje istraživanja svemira tijekom kojeg će, u sklopu programa Artemis, ponovno (pokušati) osvojiti Mjesec i "povesti nas do Crvenog planeta". Od šezdesetih godina prošlog stoljeća NASA je odabrala 350 kandidata koji su se obučavali za astronaute, a trenutačno je aktivno njih 48, što nije dovoljno za sve misije i istraživanja koja se planiraju tijekom sljedećih godina i desetljeća.
Izvor: NASA