Dugotrajan i dosadan proces papirnatih zahtjeva za bankarskim uslugama postaje prava prepreka za ostvarivanje većeg profita u industriji financijskih usluga. Samo 10% korisnika preferira ispunjavanje papirnate dokumentacije zahtjeva za zajmove, a istovremeno samo 50% njih ispuni dokumentaciju u potpunosti i točno. Tu nastaju veliki gubici za banke i financijske ustanove. Paralelno, krajnji potrošači, osobito milenijalci, zahtijevaju povoljnije, brže i potpuno mobilne online usluge. Švedska fintech tvrtka Instantor otkrila je da otprilike 90% tražitelja zajmova preferira to obaviti online i 95% onih koji to učine, u potpunosti ispunjavaju zahtjev.
Upravo kako bi pokazali da postoji bolji i jednostavniji način suočavanja s papirologijom u bankama, objavili su e-knjigu "The Rise of Onboarding Abandonment Rates. How to Adapt to Shifting Consumer Demands and Reduce Application Abandonment Rates for Your Business" – "Porast stope odustajanja u procesu onboardinga (uvođenja novih korisnika u sustav i apliciranja kreditnih zahtjeva) Kako se prilagoditi potrebama klijenata i smanjiti njihovo odustajanje”. Nadaju se da će e-knjiga, zbog povećane potražnje za prilagođenim financijskim uslugama na tržištu zajmova i potrebe istovremenog zadovoljavanja zahtjevnih KYC i AML propisa, pomoći bankama da se lakše suoče s ovim izazovima.
Izazov s kojim će se suočiti i Hrvatska
Obzirom da je naša misija demokratizirati sustav financiranja, e-knjigom želimo istaknuti važnost digitalizacije procesa onboardinga. Čitajući ovu e-knjigu, banke i financijske ustanove bit će svjesnije što moraju učiniti kako bi zadovoljile potrebe svojih klijenata, a to je korištenje tehnologija temeljenih na umjetnoj inteligenciji, tvrdi Simon Edström, CEO Instantora.
KYC i AML procesi postaju obvezujući i sve stroži, a krajnji korisnici zahtijevaju bolje i individualizirane usluge. Prema studiji tvrtke Signicat, 56% potrošača u Velikoj Britaniji u 2018. godini, napustilo je tradicionalne bankovne zahtjeve. Razlozi za to su slijedeći: predugo vrijeme ispunjavanja papirnate dokumentacije, predug proces predavanja kreditnih zahtjeva, zabrinutost oko privatnosti i nejasna komunikacija. Izdavanjem e-knjige, Instantor želi osnažiti banke i financijske ustanove u rješavanju navedenih izazova.
Digitalizacija procesa onboardinga jedan je od naših poslovnih ciljeva, kojim želimo pomoći klijentima da ostvare povećanje svojih prihoda. U Europi je Instantor uspio skratiti procese onboardinga s 24 sata na samo 15 minuta, istovremeno povećavajući dobit za 27% i zadovoljstvo potrošača, dodaje Edström.
Instantor u e-knjizi također ističe da, među analiziranim europskim državama, Švedska ima najkraće vrijeme onboardinga (14 minuta) i najveću razinu znanja o e-identitetu.
Izazov s kojim će se uskoro suočiti Europa pa tako i Hrvatska, je prihvaćanje korištenja e-identiteta, što ostavlja mjesta za daljnju analizu i raspravu. Za preuzimanje e-knjige kliknite ovdje.