Iako i dalje dio ljubitelja biciklizma tvrdi da električni bicikli nikada neće moći pružiti užitak vožnje čistog pedaliranja, broj vozača e-bicikala u konstantnom je porastu. Takav način prijevoza pokazao se iznimno korisnim i učinkovitim jer e-biciklisti ne koriste automobile, a i dalje je prisutna fizička aktivnost, samo uz manje umaranja i, što je jako važno kada se npr. ide na posao, manje znojenja.
Pored toga, mnogima je takav način vožnje uzbudljiviji i u njemu više uživaju. Tako su pokazali i rezultati jednog istraživanja koje je objavljeno u Journal of Transport & Health, a prenijeli su ih na Electreku. Treba naglasiti kako je to istraživanje provedeno na vrlo malom uzorku od samo 15 osoba, no njegovi su rezultati svakako znakoviti.
Sudionici u istraživanju u dva su navrata po sat vremena vozili bicikle, a tijekom vožnje praćeni su njihovi otkucaji srca. Nakon vožnji biciklisti su morali ispuniti upitnik o zadovoljstvu tijekom vožnje, težini vožnje i umoru, a te su podatke znanstvenici povezali s onima o otkucajima srca.
Rezultati koje su dobili nisu iznenađujući. Naime, oni koji su samo okretali pedale, bez podrške električnog motora, više su se umarali te su vozači električnih bicikala potrošili 13 posto manje energije tijekom vožnje. Što se uživanja u vožnji tiče, puno su zadovoljniji bili vozači električnih bicikala. Naime, koliko god da je vožnja klasičnog bicikla zabavna i predstavlja veliki gušt, većina osoba koja je imala priliku voziti električne bicikle dobro zna koliko je zabavno okrenuti ručicu i naglo ubrzati e-bicikl tijekom vožnje.
Iako kritičari električnih bicikala smatraju da je fizička aktivnost njihovih vozača mnogo manja jer se pedale vrte rjeđe i sporije, neka su istraživanja pokazala upravo suprotno. Naime, kako je vožnja e-bicikala lakša i vozači se manje umaraju, oni provode više vremena vozeći te bicikle, tako da je često ukupno vrijeme pedaliranja veće u odnosu na klasične bicikliste.
Izvor: Electrek