U posljednje vrijeme zabilježen je veliki porast pokušaja prevara diljem svijeta, a koliko je situacija dramatična u Velikoj Britaniji pokazuje nedavno istraživanje koje je objavila telekomunikacijska kompanija Virgin Media O2. Prema rezultatima tog istraživanja, čak 22 posto ljudi svakog tjedna na udaru je prevaranata pa je kompanija odlučila stati na kraj toj “epidemiji prevara” na jedan inovativan i prilično zanimljiv način koji uključuje i umjetnu inteligenciju.
O2 je tako napravio AI verziju omiljene mete prevaranata - bake koja je spremna dugo vremena pričati o pletenju, životu, unučicama i slično. Kada se starije osobe tako raspričaju, prevaranti misle kako malo po malo stječu njihovo povjerenje, što će na kraju iskoristiti za prevaru, no u ovom slučaju, upravo su oni ti koji su prevareni.
Na ideju o stvaranju ove AI bake koju su nazvali Daisy (dAIsy), u O2 su došli nakon što je više od 70 posto osoba koje su sudjelovale u spomenutom istraživanju izrazilo želju za osvetom prevarantima koji su iskoristili njihove bližnje, no većina nema vremena da se osobno pozabavi takvim osvetama, odnosno da pokušaju prevariti prevarante. Umjesto njih, s prevarantima će se baviti Daisy koja je dostupna za razgovor od 0 do 24 sata. Umjetna inteligencija trenirana je tako da što duže drži prevarante na liniji, a baka, odnosno softver s glasom starice, spremna je na suradnju i kada je u pitanju dijeljenje podataka.
Naime, rado će s prevarantima podijeliti svoje ime, prezime i podatke s bankovne kartice, no naravno, dat će im - lažne podatke. U nekim slučajevima Daisy je držala prevarante na liniji i do 40 minuta, što ih je znalo izluditi jer su na kraju potrošili puno vremena, a nisu dobili korisne informacije. Treba naglasiti kako korisnici telekoma O2 neće dobiti pristup ovog AI baki, već je alat za prevaru prevaranata dodan na popis tzv. brojeva koji su laka meta prevaranta.
Iz Virgin Media O2 kažu kako su posvećeni svojoj ulozi zaustavljanja prevaranata, što uključuje različite metode i tehnologije - od firewalla, blokiranja lažnih poruka preko korištenja umjetne inteligencije za prepoznavanje prevarantskih poziva pa do inovativnih alata poput Daisy.
Direktor odjela za borbu protiv prevara u Virgin Media O2, Murray Mackenzie komentirao je kako je Daisy podsjetnik kako netko s druge strane linije možda i nije osoba za koju se predstavlja te je upozorio kako danas postoje pozivni centri u kojima varalice i kriminalci rade puno radno vrijeme i veoma su vješti u razgovoru i izvlačenju podataka.
Izvor: Sun