Waymo, koji je dio zajedničke kompanije Alphabet koja uključuje i Google, godinama sve uvjerava kako je njihov tzv. Waymo Driver, odnosno njihova autonomna tehnologija za upravljanje automobilima najbolji i najsigurniji vozač na svijetu. Bolji i od ljudi koji sjede za volanima. Mnogi su prema tim izjavama skeptični, a Waymo je do sada objavio različite podatke s kojima su pokušali dokazati te svoje navode o njihovom računalu kao najboljem vozaču na svijetu.
U posljednje vrijeme, zbog različitih problema s autonomnim automobilima u San Franciscu, stanovnici tog grada postali su prilično negativno nastrojeni prema takvim vozilima. Treba naglasiti kako se većina tih problema, prema onome što možemo pročitati u medijima, ne odnosi na Waymove autonomne automobile, već na samovozeće automobile njihova konkurenta Cruisea.
Kako bi dokazali kako su njihova autonomna vozila sigurna te kako je njihova tehnologija zaista bolja za volanom u odnosu na ljude, Waymo je sada objavio nove podatke, a ovog puta riječ je o podacima osiguravajuće kuće Swiss Re. Zahvaljujući tim podacima može se konkretno usporediti broj prometnih nesreća, ozljeda ljudi i oštećenja imovine s automobilima kojima upravljaju ljudi i onima kojima upravlja Waymova tehnologija.
Rezultati dobiveni ovim podacima, naglašavaju u Waymu, iznimno su pouzdani jer su bazirani na više od 600 tisuća zahtjeva za osiguranjem. U automobilima kojima nema vozača i njima upravljaju samo računala, učestalost zahtjeva za osiguranjem zbog tjelesnih ozljeda smanjena je za 100 posto (dakle, nije bilo ozljeda) u odnosu na 1,1 zahtjev na 1,6 milijuna kilometara kada su u pitanju ljudski vozači, pokazali su podaci Swiss Rea. Podaci za autonomne automobile odnose se na više od 6 milijuna km koliko su Waymova vozila napravila na područjima Kalifornije i Arizone.
Situacija je slična i za Waymove autonomne automobile u kojima su sjedili vozači spremni preuzeti kontrolu nad vozilima u slučaju problema na cesti. U takvim vozilima koja su prešla 56 milijuna km zahtjevi za osiguranjem od ozljede smanjeni su za 95 posto te iznose 0,09 zahtjeva na 1,6 milijuna km. Također, zahtjevi za odštetom od uništavanja imovine manji su za 76 posto kada su u pitanju autonomna vozila u odnosu na ljudske vozače.
Iz Wayma kažu kako ova studija koju namjeravaju objaviti i u znanstvenim časopisima daje čvrste dokaze njihovim tvrdnjama da je zahvaljujući njihovoj tehnologiji već danas smanjen broj ozljeda na cestama San Francisca i Phoenixa. Za razliku od ljudi, njihova tehnologija nema problema s umorom, alkoholom ili distrakcijama te računala ne rade greške u vožnji kao i ljudi. Također, kompanija je radila simulacije na brojnim prometnim nesrećama sa smrtnim posljedicama koje su se tijekom posljednjeg desetljeća dogodile u Arizoni i te su simulacije pokazale da je u takvim situacijama jednim automobilom upravljalo računalo umjesto ljudi, vjerojatno niti jedna osoba ne bi poginula.
No problem pri ovakvom istraživanju jest što je na cestama i dalje jako mali broj autonomnih automobila te na The Vergeu kažu kako je, za usporedbu s ljudskim vozačima, ipak potrebno puno više podataka da bi mogli usporediti prave vozače s računalima.