Je li ovo posljednje zbogom pretrpanim ormarima? Predstavljena haljina koja je san svake žene

Tko kaže da haljina mora imati samo jednu boju ili uzorak?

Martina Čizmić | 17.10.2023. / 10:30

Adobe Project Primrose (Foto: Zimo/YouTube/Adobe/Screenshot)

U vrijeme kad je zbog "brze mode" odjeća postala potrošna roba, a ormari prepuni, zanimljivo i inovativno rješenje dolazi iz pomalo neobičnog izvora.

Adobe je većini poznat kao tvrtka koja je napravila Photoshop, no na svojoj su konferenciji predstavili i inovativnu ideju koja bi mogla smanjiti broj odjevnih predmeta u našim ormarima, a istovremeno omogućiti svima da izraze svoju osobnost i individualnost.

U videu s konferencije Adobe MAX Sneaks 2023 istraživačica Christine Dierk predstavila je naizgled jednostavnu haljinu bez rukava, koja jednim pritiskom na gumb postaje interaktivna haljina različitih boja i uzoraka.

Stvorena u sklopu Adobeova projekta Primrose, digitalna haljina, kako ju Dierk opisuje, unosi život u običnu tkaninu.

Slika nije dostupna Mladi bračni par osmislio inovativnu aplikaciju koja djecu uči, ali i stavlja u položaj učitelja

Za razliku od tradicionalne odjeće, koja je statična, Primrose mi omogućuje da osvježim svoj izgled u trenutku, istaknula je prikazujući sve mogućnosti haljine. Tako je naizgled obična bijela haljina postala prugasta, srebrna, čak i sjajila, a za sve je bilo potrebno tek pritisnuti dugme na daljinskom upravljaču. Haljina čak može imati i animacije koje prate kretnje tijela, što unosi dodatnu dimenziju mode u digitalno.

Iako tijekom konferencije Dierk nije dala nikakve tehničke specifikacije same haljine, ona je zapravo rezultat studije koju je sa kolegama iz Adobea predstavila još prošle godine.

U članku koji je pratio predstavljanje prošle godine objašnjeno je da se haljina sastoji od "modula koji reflektiraju i raspršuju svjetlo", a koji su napravljeni od tekućih kristala i polimera, slično kao i kod pametnog osvjetljenja. Pojednostavljeno govoreno, svaki komad haljine zapravo je maleni ekran.

Odmah je jasno da ta haljina ne može u mašinu za pranje rublja, a upitno je i koliko je udobna za nošenje. Prije svega jer svi ti mali ekrani zajedno imaju određenu težinu, a treba im pridodati još i bateriju koja sve to pokreće.

No zanimljivo je vidjeti u kojem smjeru istraživači idu kad razvijaju odjeću nove generacije. Podsjetimo, dosad su se brojne tvrtke i dizajneri poigrali s idejom interaktivne, digitalne odjeće i modnih dodataka. Još 1999. godine Alexander McQueen postavio je supermodela na postolje, dok su je dva robota sprejala pjenom i bojila bijelu haljinu u žuto i zeleno. Prošle je godine francuska dizajnerska kuća Coperni nasprejala tkaninu koja se naziva fabrican na modela i tako napravila haljinu direktno na pisti. Ne smijemo zaboraviti ni Honor, koji je na sajmu IFA u Berlinu 2023. godine predstavio svoj koncept modnog telefona koji se može nositi kao torbica - Honor v Purse.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti