Zadnjih godinu dana termin koji se provlači kroz medijske stupce gotovo svakog tehnološkog portala je “nosivi gadget”. Tržište je to na koje cilja svaka ozbiljnija tehnološka kompanija, no za sada niti jedna od njih nije pokazala pravi gadget koji će ljudi htjeti koristiti duže vrijeme.
Iako nosivi gadgeti nisu nikakva novost, kombinacija smartphone/nosivi gadget je ta koja daje posebnu moć ovim uređajima. Dva trenutno najpopulranija proizvoda u ovoj kategoriji su svakako Pebble smartwatch, koji je na Kickstarteru prikupio više od 10 milijuna dolara, a što im je osiguralo daljnji razvoj ovih pametnih satova, te Nikeob Fuelband. Samsung je probao konkurirati Pebbleu svojim Galaxy Gearom, no izgleda kako mu to za sada ne uspjeva.
S druge strane Nike već duže vrijeme razvija svoju Fuelband narukvicu koja prati vitalne znakove, te putem smartphone aplikacije korisniku daje na uvid sve rezultate. Nike je dobio i nekoliko konkurenata kao što su Jawsbone, Fitbit ili Misfit, a zajedno polako stvaraju jedno novo tržište.
Ovo su samo neki spomenuti nosivi gadgeti, no iz dana u dan lasniraju se nove ideje i novi gadgeti koji bi trebali imati zadatak pomoći ljudima u boljem poznavanju tijela, ili možda nečeg drugog.
50% korisnika nosivih gadgeta izgubilo je interes već nakon nekoliko mjeseci
I dok s jedne strane nosivi gadgeti sve više privlače medijske pažnje, pa su tako i na ovogodišnjem CES-u Sony, Pebble, Meta, LG, Garmin i Razer predstavili svoje viđenje novih nosivih uređaja, istraživanja pokazuju kako korisnici nemaju previše interesa za ove uređaje, slobodno možemo reći da su zanimlijvi dok su novi, no kasnije dosade.
Rezultati su to israživanja koje je prove Endeavour Partners, u kojem stoji kako su uspješni nosivi gadgeti oni koji su izrađeni da rješavaju vrlo specifičan problem, odnosno onaj koji smartphone ne može rješiti.
Možete imati najbolji gadget, no ako ga nitko ne želi nositi onda to nije nosivi gadget
Bill Geiser, CEO Metawatcha, koji zadnjih 20 godina izrađuje nosive uređaje za Fossil, kaže kako je dizajn jedan od najbitnijih faktora nosivih gadgeta te kako upravo o njemu ovisi hoće li ljudi nositi ove uređaje ili ne. “Možete imat najbolji nosivi gadget na svijetu, no ako dizajn nije kako treba, nitko neće neće nositi uređaj duže od jednog tjedna”
Neki od nedostataka koje tehnološke kompanije ne navode su sljedeće:
- lako ih je izgubiti
- lome se
- većina ih nije otporna na vodu
- problem je sinkronziriati ih sa pametnim telefonom
- baterija ne traje dovoljno dugo
- ružni su
- nisu ugodni za nošenje
Dan Ledger iz Endavour Partnersa kaže da je dovoljan samo jedan od navedenih razloga da odbije ljude. “Više od jednog navedenog razloga dovoljno je da uređaj završi u ladici ili još gore u smeću.”
Ukoliko kompanije žele uspješan nosivi gadget moraju zadovoljniti tri glavna kriterija: formiranje navika, društvena motivacija i jačanje ciljeva, dodaje Ledger. Ako su korisnici motivirani onda će i dalje nositi uređaj, a u tome će pomoći i društvena komponenta odnosno dijeljenje svojih dostignuća sa drugim korisnicima. Nike je jedna od kompanija kojoj je to za sada uspjelo, pa tako ljudi svoje rezultate mogu dijeliti na Facebooku i Twitteru te se natjecati s drugim ljudima, što im je svakako motivacija za vježbu ili nešto drugo.
Ledger kaže kako će dublje poznavanje formiranje navika, društvene motivacije i jačanje ciljeva omogućiti kompanijama izradu boljih i efikasnijih uređaja za promociju zdravlja i zdravog načina života.