YouTube je najpopularniji videoservis na svijetu, na kojem više od milijardu ljudi svakodnevno može uživati u različitom sadržaju potpuno besplatno. No pri tome se prije ili tijekom reprodukcije videa prikazuju reklame, kao što se oglasi nalaze i pored videa koji se reproducira. Kako nitko ne želi gledati oglase uz videe, YouTube je korisnicima ponudio mogućnost uživanja u sadržaju bez reklama. Naravno, u tom slučaju potrebno je plaćati pretplatu. Donedavno ta je pretplata iznosila 11,99 dolara mjesečno, a cijena je sada porasla na 13,99 dolara, koliko je svaki mjesec potrebno platiti za YouTube Premium.
Dio korisnika ipak je pronašao način na koji može besplatno gledati sadržaj na tom servisu, a da im se pri tome ne prikazuju oglasi - korištenjem ad blockera. Ekipa iz YouTubea, naravno, nije zadovoljna time jer im utječe na prihode te su ranije ove godine najavili borbu protiv korisnika koji imaju programe za blokadu prikaza oglasa.
YouTube je sada ponovno intenzivirao svoju kampanju borbe protiv ad blockera te su se onima koji ih koriste počele pojavljivati skočni prozori u kojima ih se upozorava da time krše pravila korištenja ove stranice. Ako žele nastaviti gledati sadržaj na YouTubeu, trebaju ili isključiti takve programe ili u postavkama omogućiti prikaz oglasa na YouTubeu. Nekima se pojavljuju i poruke da, nakon tri pregledana videozapisa, ako i dalje budu imali blokator oglasa, više neće moći gledati videa na toj stranici.
Dok Google zasad samo upozorava korisnike na isključenje ad blockera, mnogi misle kako bi kompanija uskoro mogla krenuti s riječi na djela, odnosno kako bi upozorenja mogla zamijeniti konkretne akcije i da bi moglo doći do potpune zabrana programa za blokadu oglasa. Ako se u YouTubeu zaista odluče na takav potez, svi korisnici s instaliranim ad blockerima više neće moći gledati videozapise na YouTubeu.
Umjesto korištenja programa za blokadu oglasa, iz YouTubea žele da korisnici plaćaju za korištenje Premium verzije videoservisa, odnosno da plaćaju mjesečnu pretplatu. To su potvrdili i novinarima Insidera iz YouTubea rekavši da su pokrenuli globalni program s kojim žele korisnike potaknuti na isključenje ad blockera ili korištenje plaćene verzije u kojoj se ne prikazuju oglasi. Podsjećaju kako se, zahvaljujući oglasima, podržava diversificiran globalni ekosustav kreatora i omogućava milijardama pristup njihovom omiljenom sadržaju na YouTubeu.