Umjetna inteligencija već je prisutna u brojnim alatima i programima koje svakodnevno koristimo, a AI opcije sada stižu i na najpopularniji preglednik internetskih stranica - Google Chrome. Iz ove su kompanije najavili tri zanimljive opcije bazirane na umjetnoj inteligenciji koje su na početku dostupne u eksperimentalnom modu, no ne treba sumnjati kako će se s vremenom postati sastavni dio Chromea. Također, iz Google kažu kako je ovo tek početak implementacije AI-a u Chrome pa je jasno da nas u budućnosti čeka još noviteta u Googleovom browseru.
Prva AI opcija koja je dostupna korisnicima Chromea jest organizator kartica. Nakon što desnim klikom miša kliknete na karticu, odnosno tab, pojavit će se opcija grupiranja sličnih kartica. Npr. ako namjeravate uskoro ići na skijanje i pretražujete internetske trgovine s opremom za zimske sportove, Googleova AI sve će otvorene tabove grupirati pod jednu grupnu kartica na kojoj će vam sve te stranice biti dostupne.
Druga opcija nazvana je “Help to write” te je riječ o asistentu za pisanje koji će biti baziran na AI. Iz američke kompanije korisnicima savjetuju korištenje ove opcije za pisanje mailova, recenzija, pozivnica i slično. Za aktivaciju opcije dovoljno je stisnuti desnu tipku miša i odabrati opciju AI asistenta, a Google će upitati o čemu želite pisati, nakon čega će napraviti prvi prijedlog teksta.
Umjetna inteligencija poboljšat će i trgovinu temama. Korisnici će moći odabrati sliku, stil, boju i još nekoliko mogućnosti, a Chrome će sam napraviti temu koja odgovara tom opisu. Iz Googlea kažu kako koriste isti model pretvaranja riječi u slike kakav se koristi i za stvaranje wallpapera na Androidima.
Sve ove opcije bit će dostupne tijekom sljedećih nekoliko dana, no na početku samo korisnicima u SAD-u. Što se budućnosti tiče, jasno je kako će Google integrirati svoj Gemini model i asistenta Bard u Chrome, ali i druge alate. Na službenom blogu stoji kako ćemo uskoro, zahvaljujući integraciji njihova AI modela, uskoro putem njihova preglednika internetskih stranica moći surfati “jednostavnije i brže”.
Iako će svi korisnici, jasno, pozdraviti nove opcije u browseru, Google s integracijom AI-a u Chrome kasni u odnosu na konkurenciju. Microsoft je još prošle godine integrirao opcije bazirane na umjetnoj inteligenciji u svom browseru Edge, što su napravili i neki manji browseri poput Opere.