Jeste li u posljednje vrijeme primijetili da su se rezultati pretraživanja na Googleu pogoršali? Ako da, niste jedini, a da s guglanjem dobivamo sve lošije rezultate sada je pokazalo i istraživanje koje su proveli njemački znanstvenici sa sveučilišta u Leipzigu i Weimaru te iz centra za analizu podataka i umjetnu inteligenciju iz Dresdena. Oni su proveli istraživanje nad više tisuća rezultata pretraživanja za recenzije proizvode.
Rezultati koje su dobili pokazuju kako je na internetu sve veća količina sadržaja loše kvalitete i web-stranica prepunih spama koje su optimizirane za tražilice tako da se, umjesto korisnih rezultata, među rezultatima pretraživanja često pokazuju linkovi na takve stranice. Stručnjaci takve stranice nazovaju “SEO spamom” jer su napravljene prvenstveno za algoritam Googleove tražilice, a ne zato kako bi korisnici na njima pronašli odgovor na svoje upite. Situacija bi u budućnosti mogla biti još gora jer bi veliku ulogu u stvaranju stranica i njihovoj prilagodbi za pretraživanje na webu mogla imati umjetna inteligencija.
Znanstvenici su u okviru ovog istraživanja pretraživali web za recenzijama proizvoda te se pokazalo da je često pri vrhu stranice s rezultatima sadržaj loše kvalitete i tekstovi napravljeni isključivo u svrhu tzv. affiliate marketinga od kojih autori zarađuju ako se klikom na linkove unutar njih obavi kupnja na Amazonu ili nekim drugim stranicama. Tražilice, a ne odnosi se to samo na Google, već i na Bing i DuckDuckGo, postale su žrtve kampanja velikog dosega neželjene pošte te je velika količina sadržaja koji se objavljuje samo spam zapakiran u nekvalitetnu recenziju, objašnjava se u istraživanju.
Iako se Google, naravno, bori protiv spama i konstantno mijenja i nadograđuje algoritam kako bi rezultati pretraživanja bili što točniji, znanstvenici kažu kako je to postala igra mačke i miša u kojoj pobjeđuju spameri te da je očigledan je trend pada kvalitete u tekstovima koji se prikazuju u vrhu tražilice. Bivša direktorica u Googleu i bivša izvršna direktorica Yahooa Marissa Mayer nedavno je, komentirajući situaciju s tražilicama, naglasila kako je danas, u usporedbi s razdobljem od prije 20 godina na internetu puno više prijevara, a razloge za to vidi u većem broju ekonomskih poticaja za dezinformacije, klikove i kupnju.
Zbog takvih problema dio korisnika počeo je mijenjati svoje navike pa umjesto Googlea, za neke jednostavne upite sada sve češće koriste ChatGPT. Također, ponekad u tražilicu, pored pojma koji pretražuju, upišu i ime stranice ili foruma s kojih žele vidjeti odgovor poput npr. Reddita.
Iz Googlea se ne slažu s rezultatima istraživanja, odnosno smatraju kako je ono usmjereno samo na kategoriju recenzije proizvode i ne odražava ukupnu kvalitetu te koliko njihova tražilica pomaže u milijardama svakodnevnih pretraga.
Izvor: Gizmodo