Iako danas korisnici Facebooka imaju više stotina, a neki i tisuća prijatelja s kojima na ovoj mreži dijele brojne detalje iz svojih privatnih života, pitanje je koliko takvi korisnici imaju 'pravih' prijatelja, odnosno onih koji će im pomoći kada imaju problema i kada im je teško u stvarnom, a ne virtualnom životu. Robin Dunbar, znanstvenik iz Velike Britanije, proučavao je istraživanja koja su ranije provedena o (virtualnim) poznanstvima na Facebooku te je došao do zaključka da, bez obzira imate li sto ili nekoliko tisuća prijatelja na Zuckerbergovoj mreži, kada se nađete u problemima možete računati samo na četiri prava prijatelja.
U istraživanjima koje je proučavao sudjelovalo je oko 3,500 ljudi iz Velike Britanije te većina njih, usprkos velikom broju virtualnih prijateljstava, ima samo četiri osobe na koje mogu računati i u stvarnom životu. 'Virtualni svijet izgrađen je na brojkama i mnogi smatraju da popularnost neke osobe možete izračunati po broju prijatelja na Facebooku', kaže Dunbar napomenuvši kako mnogi pretpostavljaju da većina korisnika Facebooka ima više stotina ili tisuća prijatelja, no ta je pretpostavka kriva. Naime, prosječan korisnik ima oko 150 prijatelja na Facebooku, dok samo njih oko 15 posto ima više od 300 prijatelja, a ono što je posebno zanimljivo jest da, iako bi mislili da će se broj ljudi na koje možete računati u stvarnom životu povećati s većim brojem prijatelja na Facebooku, to u najvećem broju slučajeva nije istina. Takvi korisnici imaju veći broj interakcija s drugim ljudima, no oni mogu očekivati da će im samo petnaestak ljudi izraziti suosjećanje poput 'žao mi je što to čujem' na Facebooku, a teško da će dobiti nešto više od toga.
Facebook mnogima služi za povezivanje s ljudima i prijateljima s kojima inače ne bi komunicirali (poput poznanika iz škole, fakulteta, bivših kolega s posla i slično), dok s voljenim osobama i dugogodišnjim prijateljima, većina ljudi više voli otići na kavu i družiti se u stvarnom životu, a ne na Facebooku i sličnim internetskom servisima.
Izvor: Digital Trends