Kada vam ponestane zaliha, a trgovine ne rade, preostaje naručiti namirnice ili gotovu hranu online. Ja sam se odlučila na ovo drugo. Imam na mobitelu instalirano više aplikacija za dostavu hrane. Uz dostavu bez ikakvog kontakta s dostavljačem, biram i plaćanje karticom. To se, naime, preporuča u doba epidemije. Još jedan klik, i naš je dostavljač na putu. Ono što je dobro kod ove aplikacije je što možemo pratiti put dostave. Vidimo na mapi gdje se u ovome trenutku nalazi dostavljač.
Čekam. I odmaram. Za samo 20 minuta, na mojim je vratima.
Kako sam odabrala dostavu bez ikakvog kontakta, samo mi je ostavlja na vratima. A ja sam prije jela naravno - dobro oprala ruke.
Poštujući sva nova pravila beskontaktne dostave moj je ručak tu. A kojih se pravila točno moraju pridržavati dostavljači?
Maska, dezificijens za ruke i same rukavice. Ostalo je samo na nama da se trudimo što više paziti što diramo pri samom ulasku u zgradu. Rukovate, portafone, gdje zvonimo ljudima, kaže nam Ivan Stefanović, dostavljač
Novih pravila se moraju pridržavati i vlasnici restorana koji nude online dostavu.
I u ovom splitskom restoranu radnici imaju rukavice, maske, dezinficiraju površine. Ne susreću se s dostavljačem.
Ovim putem vas molimo da ostanete u svojim toplim domovima, a mi ćemo se potruditi da hrana stigne to vaših vrata, poručuje Marina Šmanja.
Bitno je znati da stručnjaci kažu da se ne treba bojati dostava putem interneta.
U ovom trenutku nema dokaza o prijenosu virusa putem online dostave, kaže epidemiolog Alan Medić.
Unatoč ovome što tvrde epidemiolozi, kod dijela građana vlada strah. Na nekim aplikacijama se smanjuje broj ranije registriranih restorana. Opada i broj postojećih korisnika.
Ili su korisnici na drugim lokacijama jer više ne rade u uredima. Ili se u ljude jednostavno uvukao strah jer nisu sasvim sigurni djeluje li beskontaktna dostava, kaže Matko Katanec.
Ipak, raste broj novih korisnika - i kupaca i vlasnika restorana.
I to najviše onih koji dosad nisu dostavljali hranu i koji su morali zatvoriti svoje restorane, objašnjava Nebojša Veron.
Iz ceha ugostitelja upozoravaju da online dostava ne može biti jedino rješenje za spas tvrtki koje se bave pripremom i usluživanjem hrane.
S obzirom na sve mjere što se tiče i lokalne i nacionalne razine, postoje oni koji neće preživjeti u poslovnom smislu ovu krizu, očekujemo da će oko 50 posto njih zatvoriti, kaže Nikolina Farčić iz Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a.
20 posto restorana u ovome trenutku, kaže, nudi dostavu putem interneta. I to su uglavnom oni koji su je imali i prije. Ali i ti čini se - odlaze s nekih aplikacija. Vratiti ih mogu - građani. Dajući im priliku da dokažu da se i u krizi može - sigurno i kuhati, i dostavljati.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr