Zadnjih nekoliko dana u Varaždinu se održala prava drama oko nove odluke Gradskog vijeća, kojom se proširuje pješačka zona u centru grada, a posredno sprječava biciklistima vožnju u centru grada.
Nakon što je članak o toj odluci osvanuo na portalu eVarazdin.hr, Varaždinci su preplavili Facebook statusima i mišljenje o neslaganju s gradskim vlastima. Varaždin, grad sa svega 45.000 stanovnika poznat je i kao “grad bicikla”, no ironično, nitko se ne smije voziti po širem centru grada.
Nakon samo par sati, na Facebooku se pojavila grupa “Varaždinski biciklisti” koja je u 25 sati okupila preko 3400 članova, mahom nezadovoljnih građana kojima je to bilo mjesto za raspravu oko kontroverzne odluke Grada. Pokretači grupe, inače strastveni biciklisti, odlučili su organizirati događaj na kojem će prosvjedovati na Korzu ispred Vijećnice.
U to vrijeme organizatori su zatražili sastanak s gradskim čelnicima, koji su ih vrlo brzo pozvali na razgovor, a gdje je prisustvovala i policija, s obzirom da se i njih tiče ova odluka. Iako je sve prošlo u mirnom okruženju, ističu organizatori, prosvjed se pretvorio u masovno okupljanje biciklista, njih oko 300-injak.
Kako su varaždinski biciklisti iskoristili Facebook za prosvjed protiv vožnje u centru grada
Foto Siniša Sović
Nakon zvižduka, gradonačelnik Goran Habuš izašao je pred mnogobrojne prosvjednike, javno se ispričao svima te istaknuo kako se radilo o “lošoj odluci zbog protokola odluka”. Građani su tražili da se stanje vrati na staro, na što je gradonačelnik bez razmišljanja pristao, no ipak stvar će se morati riješiti na sljedećoj sjednici Gradskog vijeća.
Kako su varaždinski biciklisti iskoristili Facebook za prosvjed protiv vožnje u centru grada
Jedan od organizatora je u razgovoru istaknuo kako “nisu znali hoće li se Habuš pojaviti, no ipak u zadnji čas je došao”. Problem je u tome, kažu organizatori, što se u gradu pojavljuju skupine biciklista koje naravno odbija zabrana prometa, čime pati i sama turistička ponuda.
Ovaj događaj, ne samo da se pretvorio u prosvjed, već se radi i na otvaranju udruge koja će imati za cilj edukaciju od predškolske dobi na dalje, rad na unapređenju infrastrukture, podizanje sigurnosti i kulture u prometu, te na organizaciji manifestacija, biciklijada, itd. Neki od začetnika grupe inače su završili tečaj ciklovodiča kroz projekt Mura-Drava bike (http://www.mura-drava-bike.com/) koji povezuje kompletan sliv Mure i Drave od Austrije do Legrada. Projekt je napravljen i sproveden, a postoje i staze, karte, internetska stranica, no problem je da sve zajedno nije spojeno s lokalno turističko-gastronomsko kulturnom ponudom varaždinske županije.
Koliko god im je Facebook pomagao, a pomogao je puno, jer “da nije bilo Facebooka i da grupa nije napravljena, ovo se ne bi dogodilo. Komunikacija je jednostavnija i brža”. S druge strane Facebook je pokazao i negativan aspekt pa su se tako pojavili nekulturni ljudi, oni koji zastupaju vlastite interese, itd. “Problem je da čim se netko javi iz politike stvaraju se tenzije. Ljudi imaju svoje mišljenje o političarima. Bilo je vrijeđanja i povlačenja na red. Krenula su spuštanja prema političarima.”
No na kraju je sve ispalo dobro jer kako kažu organizatori “važno je da smo svi tu s istima interesima”.
Facebook se još jednom dokazao kao vrlo moćan alat kada su u pitanju ovakve stvari, pokazalo se i da sve više glas građana ima itekako smisla, te da su ljudi spremni izaći na ulice i prosvjedovati protiv nelogičnosti vodećih ljudi.
Kako su varaždinski biciklisti iskoristili Facebook za prosvjed protiv vožnje u centru grada
Foto Cojan Banjuga (Facebook), Nenad Ciglar
Foto naslovnica Facebook