Ususret velikom automobilskom sajmu u Ženevi, koji se održava u ožujku, startup tvrtka Czinger iz Los Angelesa otkrila je svoj projekt hiperautomobila koji kane predstaviti na tom sajmu. Ukratko, njihov 21C još je jedan u sad već nizu automobila koji se nalaze u klubu hiperautomobila čije je ubrzanje od 0 do 100 km/h toliko suludo da se postavlja pitanje ima li to uopće smisla. Govorimo, naravno, o ekskluzivnom klubu automobila koji do stotke ubrzavaju u manje od dvije sekunde.
Czinger 21C ubrzava od nule do stotke za nevjerojatnih 1,9 sekundi. Dok to nije najbrže vrijeme ubrzanja jer se njime diče barem još tri hiperautomobila - Rimac C_Two, Teslin Roadster (nova verzija) i Aspark Owl, vrlo je zanimljivo to da 21C nije 100 posto električan, već ima hibridni pogon. Doduše, svi imaju nešto zajedničko, a to je da se vrte oko, čini se, magične brojke 1,9 sekundi ubrzanja od 0 do 100 km/h.
No o tom hibridnom motoru, osim da je riječ o hibridu, zasad se zna vrlo malo.
Riječ je "samostalno proizvedenom jakom hibridnom motoru", što sugerira da se u njemu nalazi i dio s unutarnjim sagorijevanjem. Iz Czingera tvrde da će to njihovo čudo proizvoditi 1233 konjske snage. Dakle, još jedan cestovni automobil koji pogoni agregat jači od onog u Formuli 1, s razlikom u tome što bolide Formule 1 ne vidimo da ugrožavaju promet jurcanjem po cestama, gdje im nikako nije mjesto.
21C je dvosjed, a za njegov dizajn i proizvodnju zaslužan je tim inženjera, znanstvenika i dizajnera iz Los Angelesa. Čitav automobil proizveden je isključivo u njihovu proizvodnom sustavu.
Prema informacijama koje nudi proizvođač, komponente tog hipervozila napravljene su pomoću tehnologije 3D printanja, no više detalja bit će poznato u ožujku.
Kao što se može zaključiti, segment nove generacije hiperautomobila koji čine "klub ispod dvije sekunde" raste i ima sve više predstavnika. Ipak, možda je prikladnije taj segment nazvati klub krstarećih cestovnih projektila, a evo i zašto razmišljamo tako.
U automobilističkom svijetu sve više prevladava narativ kako će autonomna vozila zamijeniti klasična, da će vozači postati nepotrebni i da će takav sustav biti u potpunosti sigurniji od trenutačnog. To zagovaraju između ostalih i Tesla (Elon Musk) i naš Mate Rimac.
No dok je kod Rimčeva C_Two shvatljivo gomilanje suhih brojki od kojih vam se pomalo vrti jer je riječ o konceptu (kao što ime kaže) i demonstratoru čitavog niza tehnologija, koji ćete na cesti vidjeti gotovo jednako kao i pokojeg štrumpfa, odnosno ako budete dobri (?), kod Tesle je posve nerazumljivo najavljivati masovnu proizvodnju cestovnih projektila s ubrzanjem za koje će vozačima za godinu-dvije možda trebati i pilotsko odijelo, da ih G-sile ne bi uspavale za volanom. Da ne govorimo o tome kako je omogućavanje vozačima sjedanje iza volana auta s tako sumanutim performansama zapravo pucanj u vlastitu nogu što se promicanja sigurnosti u prometu tiče.
Sad kad smo pošteno skrenuli s teme, vratimo se na Czingerov 21C i spomenimo da se radi o hiperautomobilu impresivnog izgleda, a impresionira li i vas, procijenite nakon što pogledate ovaj promo video.
Izvor: Top Gear