Tržištem električnih automobila dominiraju kineske kompanije, a iako tradicionalne automobilske kompanije pripremaju modele s kojima bi trebali povećati svoju konkurentnost te povećati tržišni udio, teško će omjerom cijene i kvalitete moći parirati tvrtkama poput BYD-a i drugih. Kinezi ne proizvode jeftine automobile s kojima se morate pomiriti s različitim kompromisima, već je riječ o vozilima napredne tehnologije koji za cijenu po kojoj se prodaju, nude puno više u odnosu na konkurente sa zapada.
Više je razloga zašto je Kina skoro pa preko noći postala dominanta sila na ovom tržištu, a nedavno je o tim razlozima s prvim čovjekom Nvidijina odjela za automobile Rishijem Dhallom govorio izvršni direktor američke kompanije Rivian RJ Scaringe.
To je ogromna razlika
On je podsjetio na tržišni udio električnih automobila u Kini i u SAD-u - dok je ta brojka u Americi dosegla 8 posto, u Kini se popela na čak 45 posto svih prodanih automobila. To je ogromna razlika, komentirao je.
Nakon što su Kinezi istisnuli konkurentske kompanije sa svog tržišta, sada su spremni i na brzo globalno širenje, što djelomično možemo vidjeti i na cestama Lijepe Naše na kojima je sve veći broj vozila kineskih tvrtki.
Tijekom razgovora, on je spomenuo inovacije s novim modelima, naprednom baterijskim tehnologijama i nižim cijenama koje se događaju brzinom svjetlosti u Kini te je naglasio glavnu razliku između SAD-a i Kine. A to je - nedostatak opcija. Naime, RJ Scaringe kaže kako u SAD-u nema pravog izbora za modele ispod 50 tisuća dolara - spomenuo je samo jednu ili dvije mogućnosti, od kojih je jedna, naravno, Tesla sa svojim Modelima 3 i Y.
Tome u prilog ide podatak o ekstremnom tržišnom udjelu Tesle posljednjih nekoliko godina, jer jednostavno nije bilo konkurentnog izbora u tom cjenovnom rangu.
S druge strane, postoji jako veliki izbor vozila s motorima na unutarnje sagorijevanje - modeli različitih brendova, cijena, performansi itd. Kako bi SAD mogao parirati Kini, isto je potrebno i s električnim automobilima - korisnicima pružiti izbor većeg broja vozila različitih cijena, uključujući i jeftinije modele.
Jedna od kompanija koja bi pri tome mogla imati značajnu ulogu upravo je Rivian. Iako njihovi električni pickupovi trenutačno stoje iznad 70 tisuća dolara, uskoro bi se na tržištu trebao pojaviti novi model R2 cijene oko 45 tisuća dolara. RJ Scaringe kaže kako će taj automobil donijeti “čaroliju Riviana” u manji i cjenovno prihvatljiviji paket.
Potrebne su opcije
No da bi se stvari u SAD-u pomakle s točke na kojoj su sada, odnosno kako bi električna vozila zauzela veći udio na ukupnom automobilskom tržištu u SAD-u, objasnio je kako je potrebno 10 do 20 drugih opcija.
Naglasio je još jednu važnu stvar, a to je kako su Tesla i Rivian redefinirale mrežnu arhitekturu vertikalno integriranom tehnologijom, odnosno većinu stvari razvijaju unutar same kompanije. Isto rade i mnoge kompanije u Kini.
S druge strane, brojne zapadne kompanije koriste senzore i računala više različitih dobavljača, zbog čega je gotovo nemoguće da oni rade sinkronizirano te da se redovito ažuriraju. Ukratko, da bi bili konkurentni, potrebna je vertikalna integracija tehnologije.
Što se budućnosti Riviana tiče, kompanija sada širi svoju američku tvornicu kako bi sljedeće godine mogla povećati proizvodnju svojih automobila na 215 tisuća automobila godišnje, a trenutačno grade još jednu tvornicu u saveznoj državi Georgiji koja će, kada bude dovršena 2028., povećati proizvodnju za dodatnih 400 tisuća vozila godišnje.
Izvor: Electrek