Kineski proizvođači automobila BYD i Chery prodaju u Europskoj uniji više plug-in hibrida kako bi izbjegli carine na uvoz njihovih čisto električnih automobila, pokazali su u petak podaci istraživačke tvrtke Rho Motion.
Europska komisija uvela je u listopadu prošle godine dodatne carine na uvoz električnih vozila iz Kine, zbog kako su naveli "nepoštenih subvencija” proizvođačima.
Peking je pak naznačio da bi mogao odgovoriti podizanjem carina na benzinske limuzine i sportske terence s motorima obujma većeg od 2,5 litara.
Promjena izvozne strategije u Kini
Carine na uvoz električnih automobila proizvedenih u Kini kreću se u rasponu od 7,8 do 35,3 posto, a na snazi bi trebale ostati do raspuštanja sadašnjeg saziva Europskog parlamenta u 2029. godini. Najviše carinske stope predviđene su za električna vozila na baterije.
BYD-ovi električni automobili podliježu tako u EU carinama od 27,5 posto, a plug-in hibridi carinama od 10 posto. To znači da cijena električnog modela na baterije Atto 3 u Njemačkoj raste za 10.275 eura, a plug-in hibrida Seal za samo 3.999 eura, izračunali su u Rho Motionu.
U takvim su uvjetima kineski proizvođači prilagodili izvoznu strategiju i prebacili težište na plug-in hibride, vodeći računa i o suzdržanoj reakciji Europljana na baterijska električna vozila.
U ožujku su tako BYD i Chery u EU prodali 3.269, odnosno 757 plug-in hibridnih vozila. Još u srpnju 2024. prodaja im je bila gotovo zanemariva, pokazalo je istraživanje Rho Motiona.
U utorak BYD je najavio da će na njemačko tržište plasirati još dva modela plug-in hibrida.
BYD je istodobno gotovo udvostručio prodaju električnih automobila u odnosu na prošlogodišnji ožujak, uz prodanih 4.633 vozila.
Chery je prodao 310 električnih automobila na baterije i 757 plug-in hibrida, uz temeljnu carinu od 10 posto i dodatnu od 21,3 posto.
SAIC najviše nastradao od europskih carina
Najvišu carinsku stopu EU je prišio kineskom SAIC-u, od 35,3 posto. Kompanija je unatoč nametu prodala 52.508 vozila na tržištima EU-a u prvom tromjesečju, za čak 52,7 posto više nego nego u istom prošlogodišnjem razdoblju, prema podacima udruge proizvođača ACEA.
Rast prodaje hibridnih modela bio je ipak blaži nego kod BYD-a i Cheryja, ističu u Rho Motionu.
Bilo je samo pitanje trenutka kad će proizvođači pronaći zaobilazni put na tržište, izjavio je urednik Rho Motiona Didi Bostock. Našli su ga u hibridima, dodaje.