Pametni telefoni radikalno su utjecali na naše živote te je njihov utjecaj na našu svakodnevicu nevjerojatan jer prvo što mnogi naprave nakon što se probude i zadnje što naprave prije spavanje jest pogledaju u ekran svog uređaja. Dok su korisnicima telefoni nezamjenjivi, tehnološke kompanije gledaju korak unaprijed i već sada pokušavaju saznati koji će gadgeti u budućnosti ipak zamijeniti mobitele.
Jedan od kandidata za to su pametne naočale, odnosno naočale s podrškom za proširenu stvarnost. Google je još prije desetak godina počeo s razvojem takvih naočala, no njihov je projekt neslavno propao. Ipak, da su smartglasses budućnost vjeruju u velikim tehnološkim kompanijama poput Amazona, Applea i Facebooka.
O Appleovim naočalama za proširenu stvarnost pisali smo nedavno, a nisu nepoznate niti Facebookove ambicije na tom tržištu. Na čemu radi Zuckerbergova kompanija trebali bi saznati već ove godine jer posljednje informacije govore da će se naočale koje razvijaju s Ray-Banom u prodaji pojaviti tijekom 2021. No prema šefu hardverskog odjela kompanije Andrewu Bosworthu, to neće biti naočale s proširenom stvarnost na čijim će se staklima prikazivati digitalne informacije, već ih iz te kompanije nazivaju “povezanim i pametnim naočalama”. One će se povezivati s telefonom i korisnicima će pružiti “brojne mogućnosti”, ali čini se da ćemo morati sačekati još neko vrijeme dok ne vidimo što ćemo to konkretno moći raditi s njihovim gadgetom.
Prve planove vezane uz AR naočale Facebook je najavio još 2017. te su se na početku fokusirali na softver, odnosno aplikacije za pametne telefone i različite filtere i slično. Pored softvera, sve više ulažu i u razvoj hardvera (podsjetimo, kupili su i Oculus te lansirali uređaj za videopozive Portal) te odjel zadužen za hardver, AR i VR danas ima više od 6 tisuća zaposlenih. Ta je brojka veća od broja zaposlenika Instagrama i WhatsAppa, podsjećaju na Bloombergu.
Prema najavama i glasinama koje su se pojavile u posljednjih nekoliko dana, čini se kako bi ova godina mogla biti prekretnica za pametne i AR naočale. Ako i Apple i Facebook predstave svoje gadgete, to će biti prvi korak prema potpuno novom tržištu i uređajima koji će promijeniti način na koji komuniciramo, primamo obavijesti (koje bi se trebale pojaviti u uglu naočala pa više ne bi trebali niti gledati telefone i satove), koristimo navigaciju itd.