Život pomoraca često se opisuje izrazom “kruh sa sedam kora”. Iako je, naravno, zarada puno bolja u odnosu rad na kopnu, taj je novac zaista teško zarađen mjesecima provedenim na moru tisućama kilometara udaljenim od obitelji, prijatelja i normalnog života. Dok je mnogima to cjeloživotna karijera, nekima je to avantura koja traje nekoliko godina tijekom koje npr. konobareći na kruzerima, mogu malo vidjeti svijeta i zaraditi nešto novca.
No čini se da budućnost ne nosi dobre vijesti za sve koji misle povremeno ili stalno konobariti na velikim kruzerima jer im stiže konkurencija kojoj se, bez obzira na svoje iskustvo, znanje i šarm, vjerojatno neće moći suprotstaviti. Riječ je o, naravno, robotima. Rad robota u ugostiteljstvu nije nikakva novost, a pogotovo ne tijekom posljednje godine kada su neki kafići i restorani započeli s različitim eksperimentima robota koji poslužuju sladolede, rade koktele, kuhaju i slično. Japanci su još i prije pandemije otvorili hotel u kojem su zaposlili robote, a u Dubaiju je prošle godine otvoren robotski kafić.
Na ideju o robotima kao konobarima ekipa iz kompanije MSC Cruises, na čijim kruzerima rade i Hrvati, došla je prije više godina. Robot-konobar Rob predstavljen je kao dio MSC Starship Cluba, posebnog kluba dizajniranog za njihov novi kruzer Virutosa. Riječ je o “futurističkom zabavnom salonu” čija je glavna zvijezda upravo robot Rob, prvi humanoidni robotski konobar na moru. U salonu će posjetitelji istraživati 3D holograme, uživati u digitalnim umjetninama te u velikom digitalnom interaktivnom stolu na kojem će moći istraživati svemir.
Rob će miješati alkoholne i bezalkoholne koktele te, naravno, razgovarati s gostima, iako sumnjamo da će im ponuditi (robotsko) rame za plakanje kada se razvežu nakon čašice previše, a jasno je da mu oni neće trebati davati napojnicu.
Je li Rob samo prvi korak prema budućnosti u kojoj će roboti, nakon šanka luksuznih brodskih salona, zamijeniti i klasične konobare koji donose pića na stolove, vrijeme će pokazati, no čini se da tehnologija ide upravo u tom smjeru.
Izvor: Business Insider