U prvoj SMART prodavaonici otvorenoj u regiji, Konzum od danas kupcima omogućava još bolji i još jednostavniji doživljaj kupovine. Na adresi Kurelčeva 1 u Zagrebu otvorena je prva Konzumova prodavaonica bez blagajni u koju kupci mogu ući, skenirati QR kod iz Konzumove mobilne aplikacije, uzeti s police željene artikle i jednostavno izaći van. Plaćanje kupljenih artikala automatski će se provesti preko računa debitne ili kreditne kartice koju je kupac unio u aplikaciju, a račun stiže u aplikaciju i na e-mail.
Jednostavno, bez gužvi i zadržavanja, doslovno kao kupnja u prolazu, sustav preko aplikacije zapravo funkcionira kao digitalni novčanik i omogućuje kupcima svih generacija vrhunsko iskustvo kupnje.
Ova je trgovina prava potvrda uloge koju ima lider na tržištu – postiže maksimum u svakodnevnom poslovanju, na dobrobit kupaca i tržišta, a istodobno iz vida ne ispušta poluge svoga budućeg razvoja. Konzum to radi već godinama. Tako je prošli tjedan mogao biti daleko ispred svih u spuštanju cijena u prilog obuzdavanju inflacije u Hrvatskoj, a danas tržištu otvoriti vrata prve automatizirane trgovine u Hrvatskoj. Taj je iskorak potpuno u skladu s planovima o tehnološkoj transformaciji i digitalizaciji, koje su jedan od četiri stupa razvojne strategije Fortenova grupe. Kao vodeće inovatore u maloprodaji u regiji u rješenjima napredne analitike i umjetne inteligencije, nedavno nas je na svjetskoj razini prepoznao i Google Cloud dodijelivši nam dvije prestižne nagrade, rekao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe.
Otvaranjem prve SMART prodavaonice u jugoistočnoj Europi pokazujemo da je Konzum predvodnik u trendovima i inovacijama. Da bismo ostali neosporivi lider na tržištu i prvi izbor zaposlenicima i kupcima, kontinuirano ulažemo u modernizaciju naše maloprodajne mreže, pa tako i u potpuno nove koncepte kao što je Konzum SMART. Konzum svakim novim tehnološkim iskorakom postaje sinonim modernog načina kupovine za čitavu obitelj, izjavio je Zoran Mitreski, izvršni direktor Fortenova grupe za maloprodaju i predsjednik Uprave Konzuma.
Ovo je samo je još jedan iskorak u digitalizaciji poslovanja Konzuma. Tehnologija koja je korištena za ovaj koncept prodavaonice zasniva se na računalnom vidu za prepoznavanje, a prostor je pokriven sa 150 kamera zahvaljujući kojima možemo pratiti koje artikle je kupac uzeo s police i naplatiti samo one koje je iznio sa sobom iz prodavaonice. Cilj je bio pružiti kupcima bržu i jednostavniju kupnju, izjavio je Jozo Džakula, direktor Područja informatike u Konzumu te je dodao da je sve to moguće zahvaljujući sustavu umjetne inteligencije za prepoznavanje artikala, koji je implementiran u suradnji s američkom tvrtkom AiFi, vodećom na svijetu za tu vrstu tehnologije.
Iz Konzuma poručuju kako ostaju fokusirani na domaće, svježe i zdrave namirnice te pružanje kvalitetne usluge, stoga će kupci u novoj SMART prodavaonici moći birati namirnice, higijenske i kućanske potrepštine iz bogate ponude s više od 1700 artikala široke namjene, s naglaskom na svježi odjel, pića i asortiman to go.
Kao trgovački lanac nove generacije, Konzum nastavlja s inovacijama kojima svojim kupcima želi pojednostaviti i dodatno uljepšati iskustvo kupnje. Tako je kompanija uvela plaćanje kriptovalutama, prvo u online, a potom i u fizičkim prodavaonicama, a kupci u prodavaonicama mogu plaćati i preko aplikacije KEKS Pay. Konceptom SMART prodavaonice potiče se i zajednička kupnja, primjerice ako par dođe u prodavaonicu, artikli koje svatko od njih odabere s police naplate se zajedno na jednom računu.