Što se može očekivati uskoro kada Apple uvede promjene i korisnicima omogući da jednostavno odluče hoće li dopustiti aplikacijama da ih prate? Nije teško zaključiti da će većina pokazati palac dolje Facebooku i svim drugim aplikacijama koje se hrane našim privatnim podacima kako bi nam mogli prikazivati ciljane oglase. Nedavno je objavljen izvještaj temeljen na malom uzorku aplikacija koje su već počele s primjenom tih pravila te su korisnici u čak 99 posto slučajeva odbili praćenje aplikacija.
Iako danas postoje načini na koji korisnici mogu djelomično zaštititi svoje podatke i onemogućiti praćenje aktivnosti na internetu, za takvo nešto potrebno je izdvojiti malo vremena i igranja po opcijama aplikacija i servisa. Mnogi to ne znaju ili ne žele gubiti vrijeme na to i kada im se prilikom surfanja pokaže prozor za odabir opcija praćenja, često kliknu na opciju “prihvati sve”.
Ono što su iz Applea najavili prošle godine, a na snagu bi trebalo stupiti tijekom proljeća jest korisnicima jednostavno i na jednom mjestu (na glavnom ekranu) dati mogućnost da sami odluče žele li da ih se prati tijekom njihovih internetskih aktivnosti ili ne. Dakle, dovoljan je samo jedan dodir prstom po ekranu da biste aplikacijama zabranili praćenje vaših aktivnosti. Iako, dakle, promjene startaju na proljeće, neki su developeri požurili te su ranije implementirali tu opciju u svoje aplikacije te su gotovo svi, odnosno 99 posto korisnika, odlučili da ne žele da ih se prati. Nije teško zaključiti da će se na isto odlučiti i većina ostalih korisnika jednom kada te promjene budu obvezne za sve.
Ovo se, naravno, ne sviđa Facebooku koji je više puta kritizirao takav Appleov potez jer smatraju da bi mogao promijeniti cijeli internet. Naime, ako se aplikacije, servisi i mediji više ne budu mogli oglašavati ciljano, na temelju praćenja korisničkih aktivnosti, neki bi mogli propasti, dok bi drugi mogli početi naplaćivati pristup svojim aplikacijama i uslugama, tvrde iz Fejsa.
Ipak, ovaj tjedan Zuckerberg je malo promijenio ploču te je na Clubhouseu rekao da vjeruje kako će Facebook uspješno prebroditi te promjene, a možda čak i profitirati s njima. Naime, ako kompanije i trgovine više neće moći pratiti korisnike i oglasima ih privlačiti na svoje stranice, možda će se odlučiti svoje proizvode prodavati upravo preko Facebooka i Instagrama.
Izvor: iMore