Iako je od lansiranja AI alata poput ChatGPT ili Midjourney, njihova popularnost u javnosti iznimno narasla, čini se kako broj redovitih korisnika baš i ne prati taj trend.
Naime, istraživanje koje su proveli Institut Reuters i Sveučilište Oxford na 12 tisuća ljudi u šest zemalja, otkrilo je da prosječni korisnici takve AI alate zapravo - ne koriste.
Čak i oni koji su se odvažili isprobati takve generativne AI alate kao što su ChatGPT, Copilot ili Gemini, ističe kako ih je koristilo tek jednom ili dva puta. Tek je manje od 10 posto ispitanih priznalo da svakodnevno koristi ChatGPT.
Istraživače je iznenadilo što velik broj ispitanika (47 posto u SAD-u i 42 posto u Velikoj Britaniji) nikad nije ni čuo za ChatGPT. Nešto je bolja situacija s Googleovim Geminijem, Microsoftovim Copilotom i ostalim sličnim AI alatima.
Istraživači ističu kako je očito da AI alate prvenstveno koriste entuzijasti i rani korisnici i to najčešće za pronalazak odgovora na njihova pitanja odnosno informacija o nekoj temi te stvaranje multimedijskog sadržaja.
Upravo činjenica da ljudi traže informacije pomoću AI alata, koji su poznati po svojoj "točnosti" i "haluciniranju", zabrinjava istraživače. Pogotovo jer i prilikom pokretanja sami AI alata (chatbotova) stoji istaknuto upozorenje o njihovoj "sklonosti činjenju pogrešaka".
S obzirom na rezultate istraživanja, istraživači ističu kako su prosječni korisnici još uvijek u fazi isprobavanja korištenja AI alata i nisu sigurni za što im točno mogu poslužiti. No, zanimljivo je kako su uvjereni da će generativna umjetna inteligencija imati velik utjecaj na obične ljude u sljedećih pet godina. To je poglavito vidljivo kod mladih u dobi od 18 do 24 godine (60 posto), dok ta uvjerenost pada kod starijih (stariji od 55 godina - 41 posto).
Istraživači ističu kako, iako korisnici možda ne koriste AI alate aktivno, vjerojatno ih više koriste u sklopu druge tehnologije u koju su ugrađeni a da toga uopće nisu svjesni. Primjerice, tijekom korištenja svog pametnog telefona ili pretraživača interneta.
Pa ipak, rezultati istraživanja pokazuju kako postoji priličan raskorak između popularnosti neke tehnologije i stvarne upotrebe.
Zašto? Procjenjuju kako većina AI alata, uključujući i ChatGPT, još uvijek nije dovoljno pouzdana da postane standardni dio naših života. Iako se već generativni AI alati ugrađuju u druge proizvode (Windowsi dobivaju Microsoftov Copilot, Google koristi svoj AI za unaprjeđenje Androida i svojih sustava pretraživanja ), bit će potrebno još nešto vremena da ih ljudi zaista aktivno počnu koristiti i osvijeste da koriste alat pogonjen umjetnom inteligencijom.